שתף קטע נבחר
 

המשבר של לקסוס: לאחר עשור, מרצדס עוקפת

מותג היוקרה היפני סובל מקריאות התיקון ההמוניות של יצרנית האם טויוטה. לאחר 10 שנים בהן מכר יותר מכוניות יוקרה ממתחריו הישירים, יאבד המותג כנראה את הבכורה למרצדס, ואולי אף לב.מ.וו

הקריאות לתיקון פוגעות במכירות. שנים ארוכות שמר המותג לקסוס על מעמדו כיצרן היוקרה הפופולרי ביותר בשוק האמריקני. תדמית של איכות בלתי מתפשרת ואמינות ללא תחרות, הפכו אותו לחביב צרכני היוקרה בשוק הרכב הגדול והחשוב בעולם. אלא שמשבר הקריאות לתיקון כשלים טכניים במכוניות המותג וחברת האם טויוטה, יחד עם האשמות על העלמת ראיות ואי דיווח על בעיות בטיחותיות לרשויות המקומיות, השפיעו כך נראה על הצרכן. מומחי צרכנות ותעשייה בארה"ב, כמו גם אנשי כלכלה ותקשורת, מעריכים כי לקסוס תאבד את הבכורה כבר השנה למרצדס, ואולי אף תרד למקום השלישי במקום ב.מ.וו.

 

 

"סביר מאד להניח כי מרצדס תיקח את הבכורה מלקסוס עוד השנה", כך אומר ג'סי טופרק, סגן נשיא חברה המתמחה בהערכה וזיהוי מהלכים בתעשייה האמריקנית. טופרק הוסיף ואמר כי "התגובה המלאה לקריאות לתיקון עדיין לא קיבלה ביטוי מלא בנתוני המכירות, וסביר להניח כי תתבטא יותר במחצית השנייה של השנה".

 

בששת החודשים הראשונים של 2010 עלתה לקסוס אמנם ב-19% ל-107,430 מכוניות בסך הכל, אך מרצדס רשמה עלייה מרשימה יותר של 25% לעומת אשתקד, ובסך הכל 106,972 מכוניות חדשות בחצי השנה הראשונה של השנה - פער של 458 מכוניות בלבד בשוק הכולל מאות אלפי מכוניות בשנה. לטענת מומחה לשוק הרכב באתר אדמונד'ס, עלולה לקסוס לצנוח אפילו למקום השלישי, וזאת מכיוון שגם ב.מ.וו עשויה לעקוף אותה. היצרנית הבווארית שיווקה בארה"ב בששת החודשים הראשונים 100,632 מכוניות חדשות.

 

"זה יהיה קרב" אומר מנהל המכירות של טויוטה ארה"ב, ג'ים לנץ, והוסיף כי "לקוחות לקסוס מאוד מקפידים בכל הנוגע לאיכות". בחודש אפריל השנה עצרה טויוטה את מסירות רכב הפנאי הגדול של לקסוס, ה-460GX לאחר שהוא הוכרז על-ידי ה"קונסיומר ריפורט" כמסוכן לנסיעה, ועדכנה את תוכנת מערכת בקרת היציבות. בחודש מאי החזירה לקסוס למוסכים ועצרה את שיווק שני דגמי LS עקב בעיות במערכת ההיגוי, ואילו לאחרונה הודיעה על קריאה לתיקון המנוע ההיברידי בדגם הקומפקטי, HS 250h.

 

מותג היוקרה של טויוטה הוקם במיוחד עבור השוק האמריקני ב-1989. באמצעות מותג יוקרתי חדש, אשר חיקה בתחילת הבדרך דגמים מקבילים של מרצדס בעיקר, ניסו בטויוטה להתנער מתדמית יצרנית מכוניות-קטנות-זולות, אך לרתום את מוניטין האמינות שדבק לשמם. יש להניח כי אפילו שם לא האמינו כי תוך 11 שנים בלבד יהפכו למובילי טבלת מכירות היוקרה בארה"ב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לקסוס תרד למקום השלישי בארה"ב
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים