פרארי נקנסה, אך הסערה רק החלה
קבוצת המירוצים של פרארי נקנסה אתמול (א') ב-100 אלף דולר, לאחר שהורתה כנראה כי פליפה מאסה המוביל, יאפשר לפרננדו אלונסו לעקוף. הקריאות לענישה חמורה עוד יותר, מתרבות מדי שעה. ובינתיים, מיכאל שומאכר, נהג שזכה אף הוא מההפקר לאחר הוראה קבוצתית, הודיע כי לא רק שימשיך להתחרות ב-2011, אלא גם יתמודד על התואר
קבוצת פרארי בעין הסערה. יממה לאחר התוצאות השנויות במחלוקת של המירוץ בגרמניה, והרוחות סביב קבוצת פרארי סוערות מתמיד. הסיבה לכך מוכרת היטב לכל חובב פורמולה 1 שצפה במירוץ. פליפה מאסה שהוביל בביטחה לקראת סיומו, התבקש כך נראה (ובעיקר נשמע) על-ידי הקבוצה לאפשר לפרננדו אלונסו לעקוף. הסיבה לכך עשויה להיות מיקומו הבכיר יותר של הנהג הספרדי בטבלת האליפות, או אפילו סעיף בחוזהו של האלוף (2005-2006) בעבר.
מאסה ציית להוראה, וכך הפך שותף לאירוע הבעייתי. גם מכיוון שהוראות קבוצתיות אסורות על-פי תקנון הפורמולה 1, וגם מכיוון שפעולה שכזו מנוגדת לרעיון התחרותיות בספורט בכלל - ובזה המוטורי בפרט. שופטי המירוץ והתאחדות הספורט המוטורי הבינלאומי (FIA) נקטו בצעד מיידי וקנסו את הקבוצה ב-100 אלף דולר - סכום זניח מכל בחינה עבור פרארי, או כל קבוצת פורמולה 1 אחרת. הקבוצה תדרש גם להופיע בפני בית הדין של התאחדות הספורט המוטורי העולמי (WMSC), שם היא עשויה לספוג עונש חמור הרבה יותר.
פרננדו אלונסו (מימין) ופליפה מאסה חוגגים בעצב (צילום: AP)
"זו בושה גדולה לפורמולה 1, שתוצאות מירוץ נקבעות עקב מניפולציות שכאלו", אמר מנהל קבוצת רד-בול, כריסטיאן הורנר, שנהגה וטל מרגיש כעת את אלונסו נושף בעורפו במאבק האליפות. הורנר הוסיף ואמר לאתר אוטוספורט, כי "פרארי קבוצה מספיק גדולה, ואלונסו נהג מוכשר דיו, מכדי שידרשו לבצע צעד שכזה, במיוחד מכיוון שנותרו מאות נקודות במאבק האליפות".
יש להזכיר כי בניגוד לפרארי שמנעה מאבק ישיר בין שני נהגי הקבוצה, ברד-בול לא ניתנו הוראות כאלה במירוץ הטורקי. שני נהגי הקבוצה המבריקים, מארק וובר וסבסטיאן וטל, נלחמו על המקום הראשון, בזמן שהובילו את המירוץ, ועשויים היו להעניק גם לקבוצה נקודות יקרות במאבק על האליפות. השניים התנגשו במהלך המאבק, ובעקבות כך ירד ובר למקום השלישי, ואילו וטל לא סיים כלל את המירוץ. "התקנות הוצגו בשל סיבה מסוימת... זו תהיה בושה גדולה אם הם יצאו ללא עונש", אמר הורנר.
אדי ג'ורדן, בעלי קבוצת פורמולה 1 בעבר ופרשן מירוצים בהווה, הצטרף לביקורת: "הם גנבו מאתנו צפייה במירוץ צמוד ביותר בין שני הנהגים. לטעמי זו רמאות, ושתי המכוניות צריכות להיפסל". אלא שהטלגראף הבריטי דאג להזכיר לג'ורדן כי הוראות קבוצתיות שהוא עצמו נתן, מנעו אפשרות עקיפה של ראלף שומאכר על דיימון היל במסלול ספא בשנת 1998. מנהל קבוצת מקלארן, מרטין ויטמארש, אמר כי הוא אינו מעוניין להתבטא בנושא, וכי את שיש לו לומר בעניין, יחלוק עם אנשי פרארי בארבע עיניים.
שומאכר לא מוותר
הקאמבק של אלוף העולם שבע פעמים, מיכאל שומאכר, אחד מאירועי הספורט הבולטים של השנים האחרונות, נראה בינתיים כבלון ללא אוויר. הנהג הגרמני, המצליח ביותר בהיסטוריה, וכנראה אחד מגדולי נהגי המירוץ אי פעם, לבטח תכנן חזרה מפוארת יותר. שומאכר בן ה-41 אמנם מצליח לסיים בנקודות, ומקדים נהגים צעירים ממנו משמעותית, אך בקרב החשוב מכולם לכל נהג פורמולה 1, זה מול בן קבוצתו ניקו רוזברג , הוא מפסיד באופן קבוע - הן במקצי האימונים, הן במקצי קביעת הזמנים והן במירוצים.
תוצאות אלה עוררו שמועות בדבר פרישתו המיידית של הנהג הגרמני בסיום העונה. אלא שכעת מתברר כי שומאכר הוספד מוקדם מדי, שוב. נהג המרצדס הודיע כי יתחרה גם בעונה הבאה (2011) בקבוצתו, ויעשה כך כדי לזכות בתואר. אנחנו מניחים שלרוזברג יהיה מה לומר על כך.