פורד אקספלורר חדש: קל וחסכן, יחסית
רכב הפנאי הגדול של פורד יגיע מעתה גם בגרסאות מנוע חסכוניות במיוחד. האקספלורר החדש, כך מאמינים בפורד, יהיה הטוב והמתקדם בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים. אלינו הוא צפוי להגיע תוך כשנה מהיום
אפילו רכבי פנאי גדולים אמריקנים - סמל לצריכת דלק וזיהום אוויר מוגדל, זוכים כיום למנועים חסכוניים וידידותיים יחסית. נכון שצעדים בכיוון זה נכפים על היצרניות מכיוונים שונים, החל מתקנות זיהום מחמירות והולכות, דרך קבוצות לחץ וכלה בצרכן הסופי, אבל יכולתן של החברות לעמוד בכך, מרשימה. כך למשל פורד אקספלורר החדש, רכב הפנאי הענק של החברה שהוצג כעת, לא יצג יותר-גודל, יותר-פאר ויותר-אבזור בלבד, אלא ישווק בעיקר עם דגש על מנועים חסכוניים וחיסכון במשקל. בצפון אמריקה הוא יעלה על הכביש כבר בסוף שנה זו, ואילו אלינו ולשאר אירופה הוא יגיע בעוד כשנה.
פורד תציע את האקספלורר עם מנוע מהסדרה המעודכנת של יחידות האקו-בוסט החסכוניות מתוצרתה, אשר פונה לדבריהם לאוהבי רכבי פנאי שמציבים חסכנות בדלק בסדר עדיפות גבוה. מנוע ה-2.0 ליטרים המוגדש יציע הספק מרבי של מרשים של 237 כ"ס, ו-34.5 קג"מ מומנט. בפורד לא מסרו נתונים אודות צריכת הדלק, אך הפגינו אופטימיות קיצונית בטענה כי האקספלורר החדש יהיה חסכוני בכ-30% ממתחריו.
לאמריקנים שלא יכולים אחרת, תציע פורד גם יחידת V6 בנפח 3.5 ליטרים, עם הספק מרבי של 290 כ"ס ומומנט של 35 קג"מ. מנוע זה - הבסיסי בהיצע אקספלורר החדש - מציג אף הוא חיסכון יחסי - כ-20% לעומת דגם מקביל קודם. תיבת שישה הילוכים אוטומטית מציעה יחסי העברה קצרים יחסית בהילוכים הנמוכים, וארוכים יחסית בגבוהים. בפורד מסבירים זאת בניסיון לאפשר זינוק נאות מהמקום והאצות ביניים חזקות, עם צריכת דלק נמוכה בשיוט נינוח.
בפורד מסבירים את הקיצוץ הניכר בצריכת הדלק, בחסכון משמעותי במשקל. יחסית כמובן, מכיוון שהרכב הגדול שוקל עדיין כ-2250 ק"ג. הדגם החדש נדרש "להיראות מודרני ועכשווי מבפנים ובמחוץ, אך להיות מזוהה מיידית עם משפחת האקספלורר", אומר ג'ים הולנד, מהנדס בכיר בחברה. בפורד מבטיחים כי הדגם החדש יציע מרחב ראש וכתפיים עדיף על קודמו, יחד עם אפשרות אחסון עדיפות ושלוש שורות מושבים. פורד לא מספקים נתונים חיצוניים או פנימיים כלשהם.
הדור הבא של האקספלורר יציג חגורות בטיחות מתנפחות בשורת המושבים השניה, המבטיחה - כך פורד - להוריד משמעותית את חומרת הפציעה במקרה של תאונה, בעיקר בקרב ילדים. רוכשים שיהיו מעוניינים לקחת את האקספלורר לשטח תובעני, יוכלו לעשות שימוש במערכת בת שלושה מצבים, השולטת על תגובת המנוע, תיבת ההילוכים ומערכת בקרת היציבות.
פורד אקספלורר החדש ישווק לרוכשים בצפון אמריקה כבר לקראת סוף השנה הנוכחית. מיבואנית פורד בישראל, חברת דלק מוטורס, נמסר כי דגם זה עתיד להגיע ארצה ברבעון השני של 2011. לדברי דלק, האקספלורר החדש יהיה פחות "אמריקני" באופיו, ולכן יתאים יותר לקהל הישראלי.