פרפרי לילה: רננה רז ואור מורן במוזיאון ישראל
רננה רז ואור מורן יציגו את קטע הריקוד שלהם "אהבה שחורה" על רקע יצירתו של קרלוס אמורלס "פרפרים שחורים" במוזיאון ישראל, כחלק מאירועי "נקודת מגע". פגשנו אותם
חגיגות חניכת מוזיאון ישראל המחודש בירושלים נמשכות, ומחר (ה') יתקיים אירוע השיא של שבוע הפתיחה - "נקודת מגע", בו ישתתפו אמנים, מוזיקאים, משוררים, סופרים ואנשי תרבות ורוח רבים.
מתחם המוזיאון יאכלס את הקהל הרב הצפוי להגיע ולצפות בהופעה של יהודית רביץ, או לקחת חלק במפגשים שיקיימו יוצרים עם היצירות המוצגות במקום. כך גם במקרה של רננה רז ובעלה אור מורן, שיבצעו קטע ריקוד שלהם לצד עבודתו של קרלוס אמורלס "פרפרים שחורים".
תפסנו את רז ומורן לשיחה קצרה בעיצומן של החזרות על הקטע "אהבה שחורה", המתמזג עם היצירה הפלסטית של אמורלס. האמן המכסיקני הדביק מאות פרפרי קרטון, ופיזר אותם ברחבי החלל הלבן. האפקט האפלולי, החושני במידה רבה, נוכח גם בריקוד של רז ומורן, שיוצג כאמור מחר לקהל המבקרים.
"החלל הספציפי הזה מלא אנרגיות, שנינו אוהבים את העבודה", אומר מורן ורז מוסיפה: "זו הזדמנות חד פעמית, זה לא קורה הרבה, לעבוד בחלל שטעון בכל כך הרבה מתח. גם הירידה לפרטים שאתם בטח רואים מטורפת. כמו להיות בסרט".
"כל הכיוון של אמנות מודרנית היום מתעסק בעצם בסוג של כוריאוגרפיה", אומרת רז. "אנשים מתעסקים עם קומפוזיציות ועם תנועה. אפילו האופן שבו האמנים בוחרים להציב את העבודות שלהם, זה ממש כמו ריקוד, רק עם אוביקטים דוממים".