שתף קטע נבחר

מיני קאנטרימן: יש מחיר לגודל

ההצלחה הפנומנלית של המותג מיני, שכנעה את הגרמנים לייצר גם גרסה גדולה ומרווחת יחסית, עם הנעה כפולה והבטחה לשימושיות יומיומית. כצפוי, התוצאה מוצלחת למדי. כמקובל, מחיר הרכישה גבוה מדי

אופנה, מעצם טבעה, היא עניין חולף. למשל נעלי פלטפורמה, שהיו הצעקה האחרונה בשנות ה-60, עשו קאמבק קצר בשנות ה-80, ומאז לא נראו על רגליו של אדם חי. חוץ מקים ז'ונג איל, מנהיג צפון קוריאה, שמפגין טעם רע לא רק בהנעלה, אלא גם נמנע מלהחליף את חליפת המדים שלו כבר קרוב לעשר שנים.

 

וממש כמו נעלי פלטפורמה, גם המיני החדשה, שמיוצרת על-ידי ב.מ.וו, נראתה עם השקתה ב-2001 כמו מתכון בטוח לאופנה חולפת: מעוצבת להפליא, מהנה מאוד לנהיגה, אבל שימושית כמו נעלי עקב במירוץ מרתון. המושב האחורי שלה התאים רק בקושי לילדים, תא המטען התקשה להכיל יותר מראש כרוב וכמה שיני שום, ועל נוחות נסיעה לא היה טעם להרחיב - כי היא לא ממש הייתה קיימת.


 

אלא ש-1.7 מיליון מכוניות מיני שנמכרו מאז השקתה, מעידות כי המיני היא הרבה יותר מאופנה קצרת-טווח. למשל הקאנטרימן החדשה, שתגיע לישראל בסוף אוקטובר. זו אמורה להיות המיני הראשונה שתהיה לא רק מעוצבת ומהנה, אלא גם שימושית: עם ארבע דלתות, אורך של יותר מ-4 מטר והנעה לכל ארבעת הגלגלים, בב.מ.וו סבורים שזו תהיה הבחירה ההגיונית של משפחה מעודכנת. הכצעקתה? כן ולא. ההסבר לפניכם.

 

מחווה למיקי מאוס

לא צריך להבין בעיצוב כדי לנחש מה הייתה ההוראה שקיבלו מעצבי הקאנטרימן: "תעצבו אותה איך שאתם רוצים, אבל שתראה כמו מיני". וזה בדיוק מה שהם עשו: לקחו מיני, מתחו לאורך, מתחו לגובה, הוסיפו שתי דלתות - והנה לכם מיני עם ארבע דלתות. למרות שהתוצאה הסופית מאוד "מיני" ואפילו מלהיבה, קצת קשה שלא להרגיש שהעיצוב של הקאנטרימן מעט מוגזם - למשל במקרה של בתי הגלגלים התפוחים - מה שמעניק לה מראה של מכונית-קומיקס.

 

אותו מוטיב חוזר בתא הנוסעים. משני צדי מחוון המהירות העצום ניצבים פתחי אוורור עגולים - שביחד יוצרים את מה שנראה כמו ראשו של מיקי מאוס. גם המתגים, המעוצבים כמו כפתורי בקרה של ספיטפייר, תורמים להרגשה כללית של מכונית "מהסרטים". והאמת - זה נהדר. לקאנטרימן, כמו לכל מיני, יש המון "אופי" - אותה תכונה בלתי-ניתנת להסבר, שמעוררת חיוך בכל פעם מחדש. אלא שלחיוכים האלה יש צד שלילי: מאחר שהנדסת האנוש שיחקה תפקיד משני לעיצוב, תפעול חלק מהמתגים והכפתורים אינו נוח.

 

 

שלא כמו כל מיני אחרת עד כה, המושב האחורי של הקאנטרימן מיועד לבני אדם אמיתיים - עם ידיים, רגליים וראש. ואין ספק שזו החדשה העיקרית בתא הנוסעים: שני מבוגרים יוכלו לשבת מאחור, בנוחות ומבלי לוותר על שום איבר בגופם. אגב, המושב האחורי מגיע בשתי תצורות: כמושב לשלושה או כשני מושבים נפרדים. האופציה לשניים מפתיעה בנוחותה, ומציעה גימיק חביב בדמות מסילה בין המושבים, אליה ניתן לחבר שלל תאי אחסון.

 

בעקבות הקסם המקורי 

ב.מ.וו בחרה לשלוח גרסה אחת בלבד להשקת המיני, שנערכה לאחרונה ליד המבורג בגרמניה: קאנטרימן קופר S "ALL4". ובעברית: הגרסה היקרה והמאובזרת ביותר, עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין והנעה כפולה. למה לא נשלחו גרסאות נוספות, כאלה המצוידות במנועים חלשים יותר? הסבר אפשרי לכך ניתן למצוא בנתון המשקל: הקאנטרימן שוקלת כ-200 ק"ג יותר מהגרסאות המקבילות של המיני "הרגילה" - מה שאומר שמנועים חלשים עלולים שלא להחמיא לה.

 

ומחמאות הן עניין חשוב מאוד לאנשי ב.מ.וו, שטורחים לספר לכל מי שמוכן להקשיב כי הקאנטרימן מתנהגת ממש כמו המיני הרגילה: זריזה, חדה ומאוד-מאוד מהנה לנהיגה. וזה נכון, אבל באופן חלקי. למרות שמרבית הכבישים ליד המבורג ישרים מדי ומשעממים להחריד, אין ספק כי הקאנטרימן היא מכונית מהנה לנהיגה. התגובה שלה להפניית ההגה מהירה וחדה, ואחיזת הכביש גבוהה בהרבה מהנכונות של הנהג להסתבך עם החוק.


 

גם הביצועים תוססים למדי: מנוע ה-1.6 ליטר, עם 184 כ"ס, גמיש ומציע דחף נאה כבר בסל"ד נמוך. עם זאת, מי שמצפה לביצועים ספורטיביים, ברוח הקופר S "הרגילה", עשוי להתאכזב מעט - עם כל הכבוד לכוח של המנוע, תוספת של 200 ק"ג היא לא משהו שאפשר להסתיר מתחת למושב האחורי.

 

אבל לומר שהיא לא איבדה מהקסם של המיני הרגילה, יהיה הפרזה. התגבור החשמלי של ההגה עושה אותו לבעל תחושה מלאכותית, והמשקל הנוסף - כמו גם המידות הגדולות יותר - מקהות את הרגשת "מכונית הקארטינג" של המיני. מנגד, הקאנטרימן מרגישה מעט נוחה יותר מאחותה הרגילה, אם כי מתליה עדיין נוקשים - לפעמים נוקשים מדי, כמו למשל בנסיעה בכבישים שאיכות סלילתם נמוכה.

 

ואגב, מי שחושב שההנעה הכפולה תאפשר לו לצלוח מכשולי-שטח, טוב יעשה אם יחשוב על דברים אחרים: הקאנטרימן היא מכונית כביש, נקודה. למעשה, יתכן כי ויתור על הנעה כפולה, ובחירה בהנעה קדמית בלבד, תהיה החלטה נבונה, שתחסוך קצת משקל (70 ק"ג) ותשפר מעט את הביצועים.

 

בעיות פיננסיות

אז כן ולא: כן, הקאנטרימן היא גם מיני אמיתית - מעוצבת ומהנה - וגם שימושית ומרווחת למדי. ולא - היא לא באמת בחירה מתאימה למשפחות: גם כי היא עדיין מהווה פשרה, למשל בגלל תא מטען שיתקשה להכיל עגלת-תינוק, וגם בגלל סיבה אחרת, ממנה סובלות כל מכוניות מיני בישראל - תג-מחיר מאוד לא-ידידותי למשפחה.


 

כמה לא ידידותי? על-פי הערכות, מחיר הקאנטרימן בישראל - שעדיין לא נקבע סופית - יתחיל ב-250 אלף שקל, ועלול לעבור את ה-300 אלף שקל, בהתאם לרמת הגימור ואורך תפריט האביזרים. עם מחיר כזה - ולמרות כל החיבה והחיוכים וההנאה - סביר להניח שהקאנטרימן לא תהיה יותר מאביזר אופנה לבעלי ממון.
מיני קאנטרימן

מיני קאנטרימן
מנוע ארבעה ציל' בטור, מגדש
נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 184 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט מרבי 24.5 קג"מ ב-1,600 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה / ידנית, שישה הילוכים
מרכב חמש דלתות
אורך 411.0 ס"מ
רוחב 178.9 ס"מ
גובה 156.1 ס"מ
בסיס גלגלים 259.5 ס"מ
משקל 1,380 ק"ג
נפח תא מטען 350 ליטר
100-0 קמ"ש 7.9 שניות
מהירות מרבית 210 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 15 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 157 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק -
מחיר לא נקבע
אחריות 24 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
כוכבי בטיחות: נוסע/ילד/הולך רגל לא נבחן

 

הכותב היה אורח חברת ב.מ.וו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפנים של מיני
הפטנט לשניים
היכולת בשטח
המבנה השימושי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים