באו לבלות במסעדה - כרטיס האשראי נחשף
לקוחות שבאו ליהנות ממבצע הנחה של ישראכרט במסעדה, נדרשו למלא את פרטי כרטיס האשראי שלהם בכתב, בטופס מיוחד. הטופס הועבר מלקוח ללקוח כשהפרטים האישיים של שאר הלקוחות חשופים. בעל המסעדה: זה ההוראות שקיבלתי. בישראכרט טוענים: אין מדובר בהנחיה מטעמנו, אסור לתת ללקוח למלא את הטופס בעצמו
האם בית העסק שומר על חסיון פרטי כרטיס האשראי שלכם? לא בטוח. מסתבר שהפרטים האישיים שלכם, עלולים להיות חשופים ללקוחות אחרים בבית העסק.
לפני מספר שבועות, הודיעה חברת ישראכרט כי תעניק ללקוחותיה הנחה, במסעדות המשתתפות בפסטיבל אוכל, תמורת נקודות. מדובר בהנחה נוספת על מחיר המבצע של הפסטיבל.
כדי לממש את ההטבה (10 שקלים הנחה עבור ארוחה), נדרש הלקוח להירשם באתר ההטבות של החברה, כך ישלח לו מסרון עם קוד הטבה ייחודי שאותו יציג במסעדה. לפחות לפי הרשום באתר האינטרנט של ישראכרט, בכך למעשה מסתיים התהליך. אולם מסתבר כי לקוחות שהגיעו למסעדה בנס ציונה, המשתתפת במבצע, נדרשו למלא את פרטיהם האישיים בכתב, בטופס מיוחד.
הטופס הזה הועבר מלקוח ללקוח, על מנת שימלא את פרטיו באופן עצמאי, כך נחשפו לקוחות רבים לנתונים האישיים של הלקוחות האחרים. על הטופס, מופיע שמם המלא, מספר תעודת הזהות, מספר כרטיס האשראי ודוגמת החתימה של כל הסועדים שנהנו מההטבה.
לדברי בעל המסעדה, אלו היו ההנחיות שקיבל. בירור מול מסעדות נוספות העלה כי אכן, כל לקוח המעוניין לממש את הההטבה, נדרש למלא פרטים בטופס, באופן ידני.
הטופס עם פרטי הלקוחות במסעדה. באדיבות "הבלוג של סבתא"
"נשקול כיצד לפעול"
יש לציין כי לפחות לגבי מבצעי ישראכרט, אין זו הפעם הראשונה בה נחשפים פרטי לקוחות. בעבר, במבצע למימוש נקודות של ישראכרט ברשת מלונות דן, נדרשו לקוחות שנהנו מההטבה, גם כן למלא את פרטיהם האישיים בטופס שהועבר מלקוח ללקוח. אז, בתגובה טענה החברה כי היא "תחדד את הנהלים", ותוודא שבתי העסק שומרים על חסיון פרטי הלקוחות.
מחברת ישראכרט נמסר בתגובה: "בקבוצת ישראכרט רואים בחומרה רבה את המקרה אשר אירע במסעדה אנגוס ברחובות במסגרת פסטיבל "שף תאכל" ומדגישים חד משמעית כי אין מדובר בהנחייה מטעם הקבוצה.
על פי נהלי העבודה עם בתי העסק המעניקים הטבות ללקוחות ישראכרט, במקרים בהם בית העסק מעביר את רשימת הלקוחות המממשים את המבצע אצלו, ההנחיה הברורה של ישראכרט היא כי בית העסק צריך למלא את הפרטים באופן אישי ודיסקרטי ולא לתת ללקוח למלא את הטופס בעצמו.
בשום אופן אין הנחייה מטעם ישראכרט לבקש מהלקוח למלא בעצמו את הפרטים ובכך לחשוף בפניו את שמות הלקוחות האחרים. בקבוצת ישראכרט יבחנו את נושא התנהלות בית העסק במקרה זה וישקלו כיצד לפעול".