בעתיד: פולקסווגן Made by מארוטי
יצרנית הרכב הפרטי הגדולה בהודו מעוניינת לייצר דגמי פולקסווגן שונים בתת היבשת. בקונצרן הגרמני רואים את ההתפתחות באור חיובי, בעיקר מכיוון שסוזוקי - השייכת לה חלקית - מחזיקה במרבית מניות היצרנית ההודית. מסובך לכם? בצדק
הכוחות החזקים בתעשיית הרכב מעולם לא היו קרובים כל-כך. בזמן שפולקסווגן עסוקה בניסיונות השתלטות על עמדת היצרנית הבכירה בעולם הרכב, ומרכז הכובד של שוקי הרכב החשובים עובר להודו וסין, אפשר היה לצפות למלחמה בין יצרניות הודיות מקומיות ליצרנית הרכב השניה בגודלה בעולם. במקום, אומר מנכ"ל מארוטי, שינזו נקנישי היפני, כי שיחות לשיתוף פעולה נרחב עם פולקסווגן ממשיכות, אך התמונה עדיין אינה ברורה". נקנישי מתייחס בדברים אלה לאפשרות שמארוטי תייצר עבור פולקסווגן מכוניות, תחת שמה של היצרנית הגרמנית. סוזוקי היפנית מחזיקה במרבית מניות מארוטי, יצרנית כלי הרכב הפרטיים הגדולה בהודו.
עוד הוסיף מנכ"ל מרוטי כי המשא ומתן כולל גם אפשרות פיתוח פלטפורמות משותף עם פולקסווגן, וזאת משום שעלויות הפיתוח והייצור של היצרנית הגרמנית גדולים משמעותית מאלה של מארוטי, הזקוקה בתורה לחידשים אותם ספק אם תוכל לממן באופן עצמאי.
לאחר ההודעה על אפשרות ריאלית של ייצור משותף בין מארוטי ופולקסווגן, זינקו מניות היצרנית ההודית. האתר הכלכלי בלומברג ממשיך ומדווח כי זה היום הרביעי ברציפות שמארוטי רושמת עליות, מאז ההודעה על אפשרו לייצור משותף.
למארוטי הסכם תלת-שנתי עם ניסאן היפנית, לייצר ולייצא את דגם הפיקאסו לשווקים אירופיים. על-פי ההסכם, שיפוג בשנה הבאה, מארוטי צריכה לייצר לפחות 35,000 יחידות. סוזוקי, המחזיקה במרבית מניות מארוטי, מייצרת את דגם האלטו בהודו, משם הוא מגיע גם ארצה.
בינואר השנה השלימה פולקסווגן רכישת 20% מסוזוקי, על-פי אנליסטים מובילים בשוק הרכב, פולקסווגן עשתה כן כדי לנצל את הטכנולוגיה והידע שיש לסוזוקי, בפיתוח וייצור מכוניות קטנות.