זמן הדיווח ייחקר; נהג הקטר: ראיתי אותו מרחוק
במשטרה יבדקו אם תצפיתני הרכבת העבירו בזמן דיווח על המיניבוס לנהג הקטר. זה אמר כי בלם אחרי שראה את המיניבוס בולם על המסילה. שר התחבורה: אין תחליף לנהיגה אחראית
גורמים בכירים במשטרה אמרו הערב (יום ה') ל-ynet כי "הגורם האנושי שוב שיחק תפקיד חשוב בתאונה הקטלנית". בין היתר תחקור המשטרה עדויות שהגיעו לידיה, לפיהן תצפיתני הרכבת העבירו דיווח על המיניבוס שנתקע, אך זה לא הועבר בזמן לנהג הרכבת. הנהג עצמו, גיורא וייס, אמר כי "ראיתי אותו מרחוק בולם על המסילה".
אסון המיניבוס בדרום - עדכונים אחרונים ב-ynet:
- האם הרכבת החלה לבלום בזמן?
- המיניבוס נמעך לגמרי: "טיטולים מפוזרים בשטח"
- בין ההרוגים בתאונה: מתנדב של זק"א
במשטרה ינסו לבדוק כמה זמן לפני התאונה הועבר הדיווח, אם בכלל, מהתצפיתנים למשרדי הבקרה של הרכבת והאם דיווח כזה הגיע גם לנהג הקטר. מהסימנים בשטח ניתן לראות כי נהג הקטר ניסה לבלום את הרכבת, אך נראה שמרחק הבלימה לא הספיק לו והוא התנגש בעוצמה במיניבוס.
כיוון חקירה נוסף שהחוקרים יבדקו הוא מה גרם למיניבוס להיתקע על הפסים. ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב אבי בן חמו, מינה מיד לאחר התאונה צוות חקירה מיוחד. בראש הצוות יעמוד ראש מדור תאונת דרכים במטה הארצי, סנ"צ נועם בגיינסקי ויהיו חברים בוחני התנועה של המחוז הדרומי.
נהג הרכבת אמר תיאר כיצד ראה את המיניבוס ונהגו. "כנראה שהוא דיבר עם הנוסעים שלו, לא שם לב שהוא מתקרב למחסום, הוא בא במהירות. אני ראיתי מרחוק. ראיתי אותו 200-300 מטר מהכביש שהוא בא במהירות. הוא בא מהר מדי בשביל לעצור במחסום".
זירת התאונה ליד קרית גת (צילום: אבי רוקח)
לשאלת הדיווח, אמר: "התצפיתנית ניסתה להתריע.
ניסיתי לבלום עוד לפני כן אולם לצערי לא עלה בידי הדבר". הנהג נלקח לחקירה במשטרה בעקבות התאונה. "עד עכשיו יוצאים גלים גלים של בכי בגלל האנשים שנהרגו כאן. הם הלכו סתם והכל בגלל טמטום של 10 שניות מצד נהג המיניבוס", אמר לפני שהועבר לחקירה.
שר התחבורה, ישראל כץ, הגיע אף הוא לזירה ואמר: "כמה שלא נשקיע ונעשה בנושא תשתיות, אין תחליף לנהיגה אחראית. אני קורא לכל הנהגים בישראל ומתריע לנהוג באחריות ובזהירות בכבישים בכלל ובקרבת מסילות רכבת בפרט". הוא התייחס לנושא ההרתעה, ואמר: "במקרה הזה, אין עונש חמור יותר מאשר גזר דין מוות שגזר הנהג על כל יושבי הרכב".