שתף קטע נבחר
 

השוק הדו-גלגלי דועך - ירידה של 50% ביולי

הרפורמה בביטוח הרכב הדו-גלגלי, יחד עם מחירים גבוהים ומזג אוויר לוהט, השאירו את רוכשי הקטנועים האופנועים בבית בחודש החולף. לעומת חודש יולי הקודם נרשמה ירידה של 50%, מתחילת השנה נרשמה ירידה של יותר מ-25%

בניגוד גמור לזינוק האדיר במכירות רכב חדש, ולהערכות כי המיתון יעביר נהגים לקטנועים. עקומת המכירות של רכב דו-גלגלי בישראל ממשיכה לצלול. בחודש יולי החולף נמסרו רק 1,168 כלים חדשים ללקוחות, ירידה של כמעט 50% בהשוואה ליולי 2009, בו נמכרו 2,133 כלים. התמונה עגומה גם בחישוב שנתי. מתחילת השנה נמכרו 8,863 כלי רכב דו-גלגליים חדשים, ירידה של למעלה מ-25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה נמכרו 11,597 קטנועים ואופנועים.

 

כמעט כל המותגים סבלו מאקלים מכירות בלתי מסביר פנים. מותג סאניאנג, מוביל השוק, שמר אמנם על מקומו הראשון גם ביולי. אלא שהוא עשה זאת תוך מסירת 451 קטנועים חדשים בלבד, פחות ממחצית בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, בו מסר המותג 1,079 כלים - קרוב להיקף כל המסירות ביולי השנה. קימקו, הממוקם שני בטבלת המכירות, נפגע מעט פחות, תוך שהוא מעלה על הכביש המקומי 350 קטנועים חדשים, לעומת כ-600 אשתקד.

 

מעניין לציין כי המותג היחיד שנהנה מהצלחה יחסית, הוא הונדה היפני, אשר הצליח לראשונה זה זמן רב לעקוף את ימאהה, ולהפוך למותג היפני המוביל בישראל. חשוב רק להזכיר כי מדובר ב-86 קטנועים ואופנועים חדשים בלבד. מספר המלמד משהו על מצבו של שוק הרכב הדו-גלגלי בישראל, בהתחשב בכך שהונדה הוא מותג האופנועים הגדול בעולם. אגב כ-80% מכל מכירות הונדה (68 כלים) נרשמו לזכות ה-PCX, קטנוע 125 ששיווקו החל ממש לאחרונה, ואשר נמכר - בניגוד למרבית דגמי הונדה - במחיר אטרקטיבי יחסית.

 

גדי אבירם, מנכ"ל מטרו-מוטור, היבואנית הגדולה בשוק, אמר ל-ynet כי למרות המספרים העגומים, הוא דווקא אופטימי. "הצטרפו כאן כמה גורמים שגרמו לשפל קשה", אומר אבירם. "נושא הביטוח מהווה כמובן פגיעה חמורה, אבל נראה כי הרע ביותר מאחורינו. פעילות החקיקה לטובת הורדת התעריפים זוכה לתמיכה רחבה בכנסת, וזה גורם לנו לאופטימיות. בנוסף, ממש עכשיו בוטל הצורך במבחן תיאוריה למי שבידו רישיון A2, ומעוניין לשדרג לרמת רישיון גבוהה יותר.

 

"מדובר בצעד משמעותי מאד", מזכיר אבירם. "בעלי כלים רבים בנפח 125 סמ"ק נמנעו עד עכשיו מלרכוש כלי בנפח גדול יותר, בשל הצורך במבחן תיאוריה ממנו היו פטורים כאשר הוציאו רשיון A2". לסיכום אומר אבירם כי מצב התעבורה בכבישים יעשה את שלו. "השנה אפשר לראות משהו שלא היה בשנים קודמות - פקקים בכבישים בחודש אוגוסט", הוא אומר. "כשכל המכוניות עומדות יותר ויותר בפקקים, הביקוש לדו-גלגלי גובר. יש גידול במכירת מכוניות וזה עובד לטובתנו".

 

אבירם גם מדגיש כי נתוני המסירות בחודש יולי מעוותים במקצת. "מבחינתנו, הדו"ח של יולי אינו כולל כמה מאות דגמי סאניאנג שלא הספיקו להיכנס לדיווח", הוא מסביר, "ואני יודע שגם אצל היבואנים האחרים יש חוסרים בדיווח". בפועל, לדבריו, נמסרו ביולי כ-800 כלים מתוצרת סאניאנג. עוד הוא מסביר כי החודשים מאי-יולי 2009 היו חזקים באופן יוצא דופן, כפי שניתן לראות מבדיקת נתוני שנים קודמות, כך שההשוואה אליהם יוצרת עיוות נוסף. "אין ספק כי 2010 אינה שנת מכירות לה ייחלנו, אבל קשה לומר שאנחנו מופתעים".

 

מסירות יולי - המותגים המובילים

 

1. סאניאנג, 451

2. קימקו, 350

3. פיאג'ו, 128

4. הונדה, 86

5. ימאהה, 74

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקטנוע הנמכר בשוק - סאנגיאנג ג'וי רייד 125
צילום: טל שביט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים