אושרה רפרומת שיפור השירות הממשלתי לאזרח
הממשלה אישרה את הרפורמה של השר איתן, במסגרתה תופעל תוכנית להענקת ציונים לאיכות השירותים המרכזיים לציבור שבאחריות המשרדים השונים. "המערכת נועדה ליצור ממשל פתוח שחייב להתבסס על שקיפות, אחריות ודיווח אמין"
הממשלה אישרה היום (א') תוכנית להענקת ציונים לאיכות השירותים המרכזיים לציבור שבאחריות המשרדים השונים. מדובר ברפורמה שתכנן השר בלי תיק מיכאל איתן, אשר תבנה ותפעיל מדד שייקבע לפי 70 קריטריונים כמותיים ואיכותיים, כגון מהירות השירות, זמינותו, הנגישות אליו ויעילותו בהתאם למספר הפניות הנדרשות לקבלת השירות. המדד יבטא – על פי סקרים – גם את שביעות הרצון של הציבור מהשירותים השונים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "בעידן המחשב והאינטרנט ניתן לחסוך לאזרחים מצוקה והרבה מאוד הטרדה וטרחה במגעים עם רשויות הממשל. הם לא צריכים ללכת לאשנב א' כדי שיישלחו אותם לאשנב ב' ומשם לאשנב ג' ובחזרה לאשנב א', כשהאשנבים כולם יכולים להמצא במחשב אחד".
עם מינויו לשר באפריל 2009, קיבל איתן מנתניהו את המנדט לשיפור השירות לציבור. "קיבלתי מעטפה ריקה שמתמלאת תוכן וכבר נהפכה למזוודה", אמר היום השר ללא תיק. "שיפור השירות הממשלתי לציבור הוא חלק ממהלך כולל שנועד ליצור מערכת של יחסי אמון בין הממשל לאזרח".
בין היעדים המתוכננים עד 2015: 80% מהפונים בטלפון לשירות ממשלתי יקבלו מענה תוך 20 שניות; 75% מהפונים יקבלו פתרון ראשוני לעניינם בשיחת הטלפון הראשונה; ל-90% מהפונים תהיה נגישות ל-90% מהשירותים תוך 30 דקות.
ניצול טוב יותר של האינטרנט
80% מהשירותים יהיו מקוונים; השירותים יהיו זמינים 50 שעות בשבוע; ייקבע שער כניסה אחיד לשירותים שייקרא נמ"ל (נקודת מפגש לאזרח), במספר טלפון אחד וכתובת אינטרנט אחת. בין התשובות לגבי שירות מבוקש שניתן יהיה לקבל בפניה אחת בטלפון או באינטרנט – זהות הגורם המטפל בשירות; דרכי ההתקשרות איתו; והתהליך הנדרש לקבל את השירות בפועל.בשלב מתקדם של יישום התוכנית ניתן יהיה להזמין תורים לגורמים האחראים; לסרוק או להוריד דרך הרשת מסמכים מבוקשים ולקבל עדכון על מצב הטיפול בפניה. יישום שלבים אלה יתאפשר עם הפעלתם של אמצעי זיהוי מתקדמים של הפונים.
מדד האיכות של כל שירות יחושב לפי תוצאות של סקרים מדגמיים שוטפים, ישווה כל שירות ביחס לאחרים ויפורסם אחת לשנה או שנתיים. את מערך המדידה תפעיל יחידת מטה מרכזית לשירות לקוחות במטרה לשפר את השירותים על פי ממצאי המדדים. היחידה תקבע את הסטנדרטים לכל שירות ותשתדל לפשט תהליכים בירוקרטיים קיימים.
לאחר שקיבל אישור פה אחד לשלד של תוכניתו אמר השר איתן כי "המערכת נועדה ליצור ממשל פתוח שחייב להתבסס על שקיפות, אחריות ודיווח אמין. התוכנית המפורטת שתאושר בממשלה בחורף הבא על פי המלצות הוועדה הבין משרדית יצמצמו חסמים ויקלו על האזרח לנהל את ענייניו עם הרשויות בקלות רבה".