שתף קטע נבחר
 

הפעם הוא שיחק אותה

בהופעתו בקיסריה דודו אהרון הוכיח שלפעמים לא משנה הגיל או הניסיון, אלא בעיקר הכישרון והרעב להצליח. אבי שושן, שפקפק ביכולת שלו להחזיק מופע שלם, מכה על חטא

רק לפני כמעט שנה עלה דודו אהרון על במת היכל התרבות בתל אביב, וההבדל בין אהרון של אשתקד לזה של היום, שחונך לראשונה בקריירה הקצרה את אמפי פארק קיסריה, הוא בלתי נתפס בכל קנה מידה. בניגוד למופע ההוא, אליו אני מודה שהלכתי בחוסר חשק מוחלט ואפילו כעסתי על עצמי שהפסדתי בגללו הופעה אחרת שהתקיימה באותו ערב, של לאונרד כהן, הרי שהפעם הסיטואציה היתה שונה לגמרי.


אהרון. הפעם החברים רצו לבוא להופעה (צילומים: עדי כהן צדק ועידו ארז) 

 

האשמתי את אהרון שפתח מוקדם מדי את ההיכל, שאין לו מספיק רפרטואר שמחזיק את עצמו כדי להצדיק הופעה שלמה במקום כזה, ובעיקר עכשיו אולי כבר אפשר להודות גם בזה שאף לא אחד מבין חבריי לא רצה להטריח את עצמו לבוא איתי למופע אלא עד אשר מצאתי צדיק אחד בסדום שהואיל בטובו ללוות אותי. אהרון, רק לפני שנה היה בבחינת עוף מוזר שרק התחיל ובעיקר לא הצדיק את עצמו ואת ההגעה למופע שלם שהוא סוחב על גבו.

 

כמעט שנה עברה, והמהפך שחל בקריירה של אהרון עוד יילמד באקדמיה תחת הכותרת של "12 הצעדים", רק שהפעם זה לא יהיה איך להיגמל מהתמכרות של "כסף או אלכוהול" אלא איך מתמכרים והופכים ב-12 חודשים בלבד לכוכב הכי גדול בארץ. הפעם, כבר מיותר לציין, נוצר סכסוך בין חבריי, שכן כולם בלי יוצא מן הכלל רצו כעת להגיע איתי למופע.


עם זהבה בן. ראויה לכל סופרלטיב

 

אם אפשר לסכם בשתי מילים את המופע הרי שהן יהיו: שיחק אותה! במשך שעתיים גדושות העניק אהרון שרשרת להיטים שסתמו את הפיות לכל מבקרי המוזיקה, ואני ביניהם, והוכיחו כי אולי ההופעה אשתקד היתה לא פחות מאשר מהלך ניהולי גאוני, שכן בזכות אותה הופעה הוא היה יכול להתקדם ולהגיע אמש (ד') לקיסריה, ולהופיע הפעם בצורה כמעט מושלמת.

 

גם המעתוקיות הגיעו

כבר מ"מילים פשוטות" - השיר שבו פתח אהרון את הערב, המופע הפך לסוג של שירה בציבור כשהקהל, שרובו היה נערים בני טיפש עשרה, שר יחד עם אהרון כל מילה במילה והוכיח כי היום כבר יש לו קהל מעריצים גדול שהולך אחריו. השיר שיצא רק לפני כשבועיים ועל פניו לא היו אמורים עדיין להכיר אותו כל כך, חנך את המופע בצורה שלא הותירה ספק לאן הערב הולך, עם אינספור להיטים אותם שר אהרון יחד עם 4,000 איש שלא הפסיקו ללוות אותו בשירה לרגע אחד בלבד.


עם אמא. העניק לה מחווה

 

לזכותו של אהרון יש להדגיש כי למרות שזוהי לו הופעה ראשונה על במה כזו ועל אף שהוא לא ניסה להסתיר את התרגשותו, הוא עמד בה בביטחון ונתן שואו שלא נופל מזה של אמנים ותיקים ומנוסים הרבה יותר. הוא לא הפסיק לחייך, דיבר בין שיר לשיר בלי שום טקסט שמונח לפניו ותיזז על הבמה כאילו הוא מינימום שלמה ארצי שעושה זאת כבר חצי יובל ברציפות.


המחווה לגאגא. הגבולות היטשטשו לחלוטין

 

מדהים לגלות איך תוך שנתיים וחצי הצליח אהרון להוציא כמות כה גדולה של להיטים, שלרגע לא העניקו תחושה כי יש כאן איזושהי מצוקת חומרים. "אליך", "הכל זה מלמעלה", "כמו ילד", "נוצה ברוח", "אהבה ראשונה", "לא מוותר" וכמובן "תגידו לה" שעל רובם הוא גם חתום כיוצר, מוכיחים שאם אמן רוצה להצליח היום, כבר לא מספיק קול יפה או פנים נאות, אלא בעיקר כשרון כתיבה והלחנה, אחרת הוא תמיד יסתכל על אמנים כמו אהרון שעוקפים אותו בדרך לקיסריה וימשיך להגיד "אבל מדוע הוא כן ואני לא?".


האמן הכי צעיר שהגיע לקיסריה

 

הקטע המשעשע בערב היה כשאהרון הקדיש את "ילדה מבית טוב" לכל הבנות בקהל, רק חבל שאני לא בטוח כמה מהן באמת באו מבית כזה על פי אורך החצאיות הקצרצרות אותן לבשו. כנראה כל המעתוקיות מ"ארץ נהדרת", ששירו של אהרון "לא דומה" ליווה אותה, הגיעו למופע והוכיחו כמה לפעמים הסאטירה עולה על כל דמיון.

 

השלב הבא: נוקיה

אך מעל כל הלהיטים הגדולים, הברכה לאייל גולן שישב במרכז השורה הראשונה, המחווה לאמא אהרון וכמובן הצעת נישואין מסורתית של זוג אקראי מהקהל, הדקות המרגשות של הערב היו דווקא כשאהרון הזמין לבמה את זהבה בן לביצוע שני דואטים: "פעם בחיים" ו"הלב יודע". בן, קלאסית מתמיד עם שמלה לבנה ושיער בצבע חום, שינוי עדין מהבלונד החזק של פעם, לא הסתירה את התרגשותה מהמעמד. את הדמעה שהזילה הקהל ניגב בשירה צרופה של להיטיהם המשותפים ובן פרגנה להם בשירה מופתית שרק מוכיחה כמה ראויה לכל סופרלטיב.


אייל גולן. גם הוא במפורגנים 

 

עם רדתם של אהרון ובן מהבמה, עלו רקדניות לבושות כליידי גאגא, ביצעו הומאז' מדליק ל-"Bad Romance" והוכיחו שוב עד כמה ההבדל בין מוזיקת פופ למזרחי היטשטש לגמרי. בעיניי, זו היתה הברקת הערב.


הצעת הנישואין של זוג מהקהל. דווקא לא הרגע המרגש של הערב 

 

המופע המשיך עם "עלה קטן שלי" אותו ביצע במקור אברהם פריד והלם את המועד בו התרחשה ההופעה - ראש חודש אלול - והסתיים עם חפלה מיוזעת במיוחד, שבה הזמין אהרון את כל הקהל לקדמת

הבמה והפך אותו לגרסה משופרת יותר של "האדום 6" - המועדון המיתולוגי בו התגלה.

 

דודו אהרון הוא אולי האמן הצעיר ביותר (25) שהגיע לאמפי פארק קיסריה, אבל אמש הוא הוכיח שלפעמים לא משנה הגיל או הניסיון, אלא בעיקר הכישרון והרעב להצליח, ומזה יש לו בשפע. בקצב שלו בשנה הבאה הוא כבר יגיע גם לנוקיה. הפעם, אפילו אני כבר מבטיח, לא אגיד מילה רעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אהרון. סתם את פיות המבקרים
צילום: עדי כהן צדק
אהרון והקהל. שרו כל מילה
צילום: עדי כהן צדק
לאתר ההטבות
מומלצים