מי יפול על המיליון?
ערוץ 10 וזכיינית ערוץ 2, "קשת", מעוניינים להעלות שעשועון דומה, בשם זהה: "ליפול על המיליון". ב-10 ינחה ירון ברובינסקי, ב-2 ארז טל, בפורמט מיובא. במרכז המאבק: חברת ההפקה "יולי אוגוסט". ערוץ 10: "השם לא פחות חשוב וטוב מהשמן הטוב"
אנשי ערוץ 10 וזכיינית ערוץ 2, "קשת", עובדים בימים אלה במקביל ובנפרד על שעשועון חדש, שאמור לעלות אצל כל אחת מזכייניות השידור, שקווים מקבילים משמעותיים נרשמים ביניהם, אפילו בגזרת שמו של השעשועון. הבעיה: חברת ההפקות "יולי אוגוסט" נבחרה להפיק את שתי התוכניות, ותאלץ כנראה לקחת צד בסיפור, שכן לא סביר כי החברה תפיק שעשועון דומה לשתי הזכייניות.
כפי שדיווחנו לפני כשבוע, בערוץ 10 עובדים על שעשועון טריוויה חדש, אותו צפוי להגיש ירון ברובינסקי ובו יצטרכו המשתתפים להתמודד בדו-קרב על במה מיוחדת הניצבת מעל בור. במידה וייכשלו בשאלות, ייפער חור בבמה והם ייפלו לבור. הפיתוח הוא הפקה משותפת של הערוץ וחברת "יולי אוגוסט", והצדדים עמלים עליו בשנה האחרונה. בערוץ מעוניינים להצמיד לשעשועון את השם "ליפול על המיליון".
במקביל, לאחרונה רכשו ב"קשת" את פורמט התוכנית "The Million Pound Drop" של חברת אנדמול (מפיקת "האח הגדול"), שעומד לעבור גיור לשידור בישראל. מדובר בשש תוכניות של שעשועון טריוויה בשידור חי (בגרסה הבריטית שודרו שש התוכניות ברצף, מדי ערב), בו מתבקשים המתמודדים לענות על שאלות, כשמולם מונחים מגשים עם כסף. אם תשובתם אינה נכונה, יתהפכו המגשים והכסף יושלך לבור בתחתית האולפן
את השעשועון צפוי להגיש ארז טל, וב"קשת" מעוניינים באותו שם בדיוק כמו זה של התוכנית בערוץ 10 - "ליפול על המיליון", עברות שמו של השעשועון מאנגלית. גם במקרה זה, חברת ההפקות העובדת על הפרויקט היא "יולי אוגוסט". יצויין עוד כי על פי הפורמט המקורי, שניתן לראות בקטע הווידאו בכתבה זו, תפאורת האולפן המושקעת אמורה להיות העתק מדויק גם בשידור בישראל.
אנשי חברת ההפקות נמצאים, אם כן, בדילמה. מצד אחד החברה עובדת עם ערוץ 10 על פיתוח השעשועון בשנה האחרונה, אך לפי מקורבים, הפורמט עוד רחוק מלהיות מהודק. מצד שני נמצאת "קשת", שמגיעה עם מוצר מוגמר שזכה להצלחה גדולה בבריטניה, כשהכפיל את הרייטינג ברצועת השידור שם.
"The Million Pound Drop". הפקה במחלוקת (צילום: BBC)
גורם מקורב לערוץ 10 טען באוזני ynet כי הפעם ערוץ 10 לא יהיה מוכן לוותר ולהיות "סוג ב'". "פיילוט ראשון כבר צולם לפני חודשים, עוד לפני ששודרה התוכנית 'The Million Pound Drop' בבריטניה. אין סיבה לעשות ויתורים. 'יולי אוגוסט' תצטרך לקבל את ההחלטות שלה, עם מי היא רוצה לעבוד, וברור שזה ישפיע על פרויקטים נוספים".
מחברת ההפקות "יולי אוגוסט" נמסר בתגובה: "'יולי אוגוסט' מפיקה בימים אלה שעשועון חדש עבור 'קשת'. בנוסף, החברה מפתחת מזה כשנה שעשועון מקורי לערוץ 10, וכעת פועלת להפקת פיילוט שיצולם בחודשים הקרובים. לשעשועון המקורי טרם נקבע שם. יחסי העבודה עם שני גופי השידור מצוינים, ו'יולי אוגוסט הפקות' תמשיך לפעול במקצועיות ובהגינות כלפי כל הגופים עמם היא עובדת".
מ"קשת" נמסר בתגובה: "'קשת' רכשה את הפורמט של 'The Million Pound Drop' מחברת 'אנדמול' העולמית. משחק אשר שודר בבריטניה בלב הפריים טיים עם ממוצע של 2.2 מליון צופים ופיק של שלושה מליון צופים לפרק.
לאור הצלחת העונה הראשונה, הזמין ערוץ 4 בבריטניה כבר עונה שנייה. במקביל מפיקה גם רשת FOX האמריקנית עונה לשידור. בישראל צפוי המשחק לעלות לשידור בחודשים הקרובים, בהפקתה של 'יולי אוגוסט הפקות' עבור 'קשת'".
מערוץ 10 נמסר בתגובה: "לפני כשנה, חברת 'יולי אוגוסט' הציגה בפנינו רעיון לשעשועון בו המתחרים נופלים או זוכים במיליון. לפני כארבעה חודשים, בעקבות שינוי דרמטי שהם ביצעו בפורמט, החלטנו לצאת לליהוק וצילומים. אנחנו מאמינים בשעשועון ובאלמנטים המשחקיים החדשניים שבו, כדוגמת הנפילה ומרכיב הפחד הפיזי המשולב במשחק. במקרה הזה, השם לא פחות חשוב וטוב מהשמן הטוב".