לא מפתיע: מכוניות יוקרה בטוחות יותר
מכוניות יוקרה גדולות זכו לאחרונה בתוצאות טובות, במבחני ריסוק של איגוד חברות הביטוח האמריקניות. בין היותר-בטוחות - קאדילק CTS ו-אינפיניטי M. אודי A6 ולקסוס GS הרשימו מעט פחות
יוקרה שווה בטיחות, לפחות במבחני ריסוק. איגוד חברות הביטוח האמריקניות, ה-IIHS, פרסם לאחרונה את תוצאות מבחני הריסוק שערך למספר מכוניות יוקרה גדולות. והתוצאה, שלא במפתיע - מכוניות גדולות ומאובזרות בנדיבות במערכות בטיחות מתקדמות, שומרות טוב יותר על הנוסעים. מרבית המוניות שנבחנו זכו אחת משתי התוצאות הגבוהות שמעניק האיגוד, בעוד שאקורה RL, מבית הונדה, הייתה היחידה שסיימה בתוצאה בינונית ומטה.
קאדילק CTS ואינפיניטי M (בשתי גרסאותיה) זכו בפרס בטיחות אותו מעניק הארגון, לדגמים שהשיגו תוצאות טובות בכל ארבעת הפרמטרים הנבדקים. באיגוד האמריקני מציינים לחיוב את התוצאה הטובה שקיבלו שתי המכוניות במבחן עמידות הגג בעת התהפכות. לקסוס GS ואודי A6 זכו לתוצאה השניה בטיבה, בעוד האקורה RL סיימה את המבחנים כפחות בטוחה, עם הציון השלישי בטיבו.
בוחני הארגון ציינו כי מכוניות אחרות שנבחנו, כמו ב.מ.וו סדרה 5, יונדאי ג'נסיס, וולוו S80 ומרצדס E קלאס, זכו במבחנים קודמים בציון הטוב ביותר. יש לציין כי דגמי מכוניות שונים הנמכרים בארה"ב שונים מאלו הנמכרים באירופה, אי לכך מתייחסים מבחנים אלו למכוניות שנמכרות בארה"ב בלבד.
נשיא האיגוד אומר כי תוצאות מבחני הריסוק מוכיחות כי היצרניות "מתקדמות במהירות לשיפור ברמת הבטיחות במקרה של התהפכות. במבחן הגג מנחיתים יריעת מתכת גדולה על צד הרכב במהירות קבועה, גגות שזוכים לציון טוב יכולים לעמוד בפגיעה המקבילה לפחות פי 4 ממשקל כלי הרכב. שלושת המבחנים האחרים מדמים פגיעה קדמית, צדית ואחורית, הכוללת הגנה מפני פגיעה מסוג "צליפת שוט". מבחני ריסוק אלו שונים במספר מאפיינים מהמבחנים שעורכת הרשות האמריקנית לבטיחות, ה-NHTSA.