לממהרים במיוחד: 372 קמ"ש במשפחתית
ב.מ.וו M5, ממכוניות הסדאן המהירות - ולבטח החזקות - שיוצרו בהיסטוריה של תעשיית הרכב, לא ממש זקוקה לתוספת כוח. ובכל זאת, תמיד יהיו כאלה שירצו קצת יותר כוח ומהירות - במקרה הזה, הרבה יותר משניהם
מכונית הסדאן המהירה בעולם. השאלה "לכמה כ"ס אתם זקוקים", מעולם לא הייתה פחות רלוונטית. ב.מ.וו M5, הגרסה הכוחנית והסופר-ספורטיבית לסדרה 5 של יצרנית היוקרה הבווארית, הייתה בעת השקתה (2004) אחת ממכוניות הארבע-דלתות החזקות שיוצרו מעולם. גם כיום, לאחר שייצורה הופסק בהמתנה לדור חדש (וחזק עוד יותר), מאפשרים לה 507 כ"ס - פי 4 ממכונית משפחתית קומפקטית - להתהדר בתואר "מכונית משפחתית ממש מהירה".
להתנתק בסטייל, התוספות הכתומות של G-Power
אבל זה ממש לא מספיק לכל אחד. בעולם הרכב קיימות עשרות, אם לא מאות סדנאות לשיפורי ביצועים (ומראה) של מכוניות סדרתיות. גם החזקות שבהן זוכות לטיפול ייעודי, לפי בקשת בעלי הרכב - המשלם בדרך כלל סכום מכובד עבור גחמותיו. וכמו בכל דבר, גם כאן יש כאלה שמשפרות מאוד, ויש כאלה שמשפרות עוד יותר.
למשל סדנת G-Power, המציעה לשדרג את ה-M5 הסדרתית למפלצת רבת כוח. כמה מפלצתית היא תהפוך לאחר הטיפול? גרסת ההוריקן RR של המכונית תציע לא פחות מ-800 כ"ס מהמנוע הסטנדרטי בבסיסו, לאחר שערכו שינויים מתאימים. לא רק מערכת הגדשה, אלא גם בוכנות שונות, מערך ניהול אחר, מערכת קירור שונה ועוד. ה-V10 של ב.מ.וו יכול להוציא תיאורטית בתצורה זו, גם 900 כ"ס, לדברי הסדנה. אלא שהם החליטו כנראה להתחשב באמינות הדרושה לרכב בשימוש יומיומי.
כצפוי, ביצועים הם לא הצד החלש של המכונית הזו. מכונית הסדאן ששוקלת כשני טון תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך כ-4.3 שניות, תגיע ל200 קמ"ש תוך מעט יותר מחמש שניות נוספות (9.5) ותעבור את קו ה-300 קמ"ש לאחר כ-25 שניות - כל זאת בדרך למהירת מרבית מדודה של 372 קמ"ש.
אגב, אם תהיתם, התענוג אינו זול כלל ועיקר. מחירה של ב.מ.וו M5 עומד בבריטניה למשל על כ-80 אלף יורו. מחיר התקנת הקיט האמור, כולל שינויים נוספים אחרים - חישוקים למשל, צמיגים ועוד - יכפיל את מחירה פחות או יותר. מצד שני, מי שיכול להרשו את זה לעצמו, לא עוסק בזוטות שכאלה.