שתף קטע נבחר
 

סחירות נמוכה לרכבי שטח משומשים

למרות הפופולאריות הגבוהה, רמת הסחירות של רכבי כביש-שטח משומשים מושפעת מהשפל הפוקד את השוק מזה כשנה וחצי. עם זאת, דגמים יקרים במיוחד זוכים לביקוש גבוה

סקר סחירות שערך שמאי הרכב לוי יצחק עבור ידיעות אחרונות, מגלה כי בתחילת חודש יולי רשמו רכבי הכביש-שטח רמת סחירות נמוכה יחסית, של 38% אחוז בלבד. בכך מיישרים רכבי הפנאי הגדולים קו, עם שאר השוק. כך למשל, רמת סחירות מכוניות המשפחתיות עמדה בחודש יוני על 36% - כלי הרכב נמכרו תוך שבועיים מיום פרסום מודעת מכירה באתרי אינטרנט ובעיתונים המודפסים.

 

לדברי לוי יצחק, אחת הסיבות לסחירות הנמוכה היא התחרות הקשה בשוק הרכב, שהביאה להוזלת מחירי מכוניות חדשות, באמצעות מבצעי מכירות - או במילים פשוטות יותר, הנחות - שהעניקו היבואנים. אלה בתורם גרמו לירידת מחיר בשוק המשומשות, ו"שכנעו" בעלי מכוניות כאלה שרצו להחליף רכב, להמשיך ולהחזיק בו בציפייה לעליית מחירים בעתיד.

 

נתוני הסקר האחרון מגלים כי מתוך 225 רכבי כביש-שטח שהוצעו למכירה בסוף יולי-תחילת אוגוסט, נמכרו במהלך השבועיים מאז שהוצעו למכירה רק 86 כלי רכב, שיעור סחירות של 38% בלבד. אחד המאכזבים היה יונדאי טוסון הפופולארי עד לאחרונה, רכב פנאי שהפך לנמכר ביותר מסוגו בשנים האחרונות. אלא שגם הטוסון רשם רמת סחירות של 38% בלבד. דגם זול ופשוט יותר שנחשב כג'יפון עממי, דייהטסו טריוס, רשם אף הוא סחירות נמוכה - רק חמש מ-18 מכוניות שהוצעו, נמכרו תוך שבועיים (28%).

 

שלושה דגמים עם יכולת שטח גבוהה יותר והיסטוריה מפוארת בשוק מכוניות הפנאי המקומי - טויוטה ראב 4, סוזוקי ויטארה וסובארו פורסטר, רשמו מספרים נאים הרבה יותר. במקרה של טויוטה נרשמה רמת סחירות של 62%, מסך הגרנד-ויטרה של סוזוקי שהוצעו (16) נמכרו 15 תוך שבועיים, ברמת סחירות מרשימה מאד של 92%. גם במקרה של הפורסטר נמכרו יותר ממחצית (57%) מכלל כלי הרכב שהוצעו, תוך פחות משבועיים.

 

בקרב רכבי הפנאי הגדולים והיקרים יותר, ובעלי יכולת עבירות גבוהה משמעותית, מתבלט הלנד קרוזר של טויוטה עם רמת סחירות של 57%. האחרים זכו להתעניינות מועטה. הטרופר של איסוזו רשם רמת סחירות של 42%, אך הפאג'רו - הפופולארי לשעבר - של מיצובישי הציג 27% בלבד, ואילו הטראנו של ניסאן כמעט ואינו מבוקש - 21%.

 

לרכבי הפנאי הסופר-יקרים מבית וולוו (XC90), פורשה (קאיין), ב.מ.וו (X5 ו-X3), פולקסווגן (טוארג) ולנד רובר (דיסקברי), גם נרשמה סחירות נמוכה. עם זאת, יש לזכור כי הוצעו רק מספר נמוך מאד של יחידות מדגמים אלה, ולכן אין לראות את הנתונים כמייצגים. בולטים לרעה היו הטוארג (23%) ג'יפ צ'ירוקי (שניים הוצעו, אף לא אחד נמכר) ודיסקאברי עם 30% בלבד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי טוסון - סחירות נמוכה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים