עוד חריגה בפרויקט הרכבת הקלה בירושלים
למרות חריגות קודמות בסך מאות מליוני שקלים, גם רגע לפני תחילת פעילות הרכבת הקלה בירושלים, מתגלות סיבות נוספות לתקציבים חריגים - למשל בדיקת יציבות גשר המיתרים לנסיעת הרכבת, בסך 4.5 מיליון שקלים. העירייה: מדובר בבדיקה שתוכננה מראש
ממשיכות חריגות התקציב ברכבת הקלה: 4.5 מיליון שקלים לנסיעת מבחן על גשר המיתרים. אם לא די בחריגות המתועדות עד עתה, הן בעלויות והן בזמנים של הקמת קו הכבת הקלה הראשון בירושלים, אישרה לאחרונה ועדת הכספים של עיריית ירושלים חריגה תקציב נוספת של מיליוני שקלים. העלות הלא מתוכננת שנדרשת כעת, ובה ישאו העירייה ומשרד התחבורה, היא לטובת ניסוי יציבות גשר המיתרים שבכניסה לבירה, בטרם הפעלת הקו. זאת כהמשך לניסוי "סטטי" שנערך לפני כשנתיים.
- הרכבת הקלה בירושלים - ועכשיו בתנועה
בשיחה עם ynet, הודה סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק הכספים בעירייה, דוד הדרי (איחוד לאומי - מפד"ל), כי ההוצאה אכן אינה מתוכננת. אלא שדהרי עדכן כי משרד התחבורה נושא בחל מהעלות הנדרשת. "הניסוי לא התבצע עד היום, כי הרכבת לא יכולה הייתה להגיע לגשר. כעת הושלמו העבודות, ולכן זה אפשרי", אמר. "על קרונות הרכבת יעמיסו עצמים במשקל אדם, המדמים נוסעים. מתכנן הגשר (קלטרווה, ר.מ) ייתן הנחיות לגבי חיזוק מיתרים במידת הצורך", הוסיף הדרי.
יש לציין כי ההודעה על ההוצאה הבלתי המתוכננת, לא עברה מבלי לעורר סערה בעיריית ירושלים. "רכבת הקללה בגשר המיתרים כל הזמן מפתיעה אותנו מחדש", אמר יו"ר האופוזיציה יוסף (פפה) אללו. "לפני זמן מה אושר ניסוי סטטי, עכשיו מבקשים לערוך ניסוי דינמי. כל ניסוי כזה עולה כסף למשלם המיסים. לא קיבלנו תשובה ברורה מדוע זה על חשבון העירייה והמדינה, והאם זה הניסוי האחרון - סוף פסוק, או שיבואו עוד אחריו. מדובר בבור ללא תחתית", קבע אללו.
גם מאיר תורג'מן, חבר נוסף באופוזיציה העירונית, זעם על ההוצאות הלא מתוכננות שמתלוות לפרויקט הגשר. "לא ברור לי מדוע אמורים כספי ציבור לממן בדיקה בטיחותית של תקינות הגשר. מדוע היזם אינו מבצע את הבדיקה ומשלם את עלותה, כפי שצריך להיות על-פי כל כלל והגיון", אומר במכתב ששלח לראש העירייה, ניר ברקת. "גם כך עלות הגשר מתקרבת ל-300 מיליון שקלים, סכום שגם אתה טענת בעבר שהינו מיותר ומוגזם לעיר ענייה כירושלים", הטיח.
בעיריית ירושלים לא התרגשו מהביקורת, ומסרו בתגובה כי "מדובר בבדיקה שגרתית, שתוכננה מראש, המשותפת לעיריית ירושלים ולמשרד התחבורה. מטרת הבדיקה לאפשר את השלמת נסיעת ההרצה של הרכבת הקלה, וזאת על-מנת להפעילה באביב הקרוב. יש לציין כי הבדיקה המיועדת מתבצעת כעת, כיוון שתכליתה לבדוק את תנועת הרכבת הקלה על הגשר. במשרד התחבורה בחרו בתגובה לקונית יותר: "מדובר בתוספת שמחציתה ממומנת על-ידי משרד התחבורה ומחציתה השניה על-ידי עיריית ירושלים, נאמר בתגובה הרשמית.