שתף קטע נבחר
 

לקראת מירוץ הדקאר: פולקסווגן טוארג מעודכן

המנצח הגדול של מירוצי הדקאר האחרונים, הטוארג המיוחד של פולקסווגן, משנה פניו שוב ועובר עדכונים לרוב - גם בינואר 2011 הוא אמור להיות הפייבוריט לזכיה

פולקסווגן חשפה דור שלישי לטוארג מירוץ - רכב המדבר שניצח במירוצי דקאר האחרונים. השינויים העיקריים של הפייבוריט לזכיה גם במירוץ שיוזנק בינואר 2011, הם בעיקר בתחום האווירודינמי. המטרה - קירור יעיל יותר והתנגדות אוויר נמוכה מבעבר. נורות הלד האופנתיות, אשר ספק אם ישפיעו על עוצמת התאורה שאפשרה המערכת הקודמת, הגיעו דווקא מטעמים שיווקיים.

 

 


 

מנוע הטורבו-דיזל בנפח 2.5 ליטרים, שמר על הספק מרבי של 300 כ"ס, אך בפולקסווגן מבטיחים כי תצרוכת הדלק תהיה נמוכה מבעבר. שינויים נוספים במנוע נערכו לטובת התמודדות יעילה יותר עם שינויי גבהים. יש לציין כי מאז עבר הדאקר לדרום אמריקה, נאלצים המנועים להתמודד עם גבהים של עד 4.5 ק"מ בקטעים מיוחדים מסויימים. הטאורג יצוייד כמו בעבר בתיבת חמישה הילוכים סיקוונסיאלית, המצוידת בצמד קרמי משופר. היצרנית טוענת כי גם מרכב ושלדת הטוארג עברו שינויים האמורים לחזק את המבנה. הביצועים המדווחים - 0 ל-100 קמ"ש תוך 6.1 שניות, ו-187 קמ"ש של מהירות מרבית. רק אל תניחו למספרים הצנועים יחסית להטעות אתכם. אל המהירות המרבית מסוגל להגיע הטוארג בתנאי שטח קשים.


סביבת הנהג והנווט בטוארג החדש. נהגי האמר מזמנים להתרשם

 

בפולקסווגן מספרים כי הטוארג החדש ביצע כבר למעלה מ-10,000 ק"מ של ניסויים מפרכים, בסגנון קטעי הדירג של הדקאר. בערך כפליים מהמרחק הכולל שנדרשו מתחרי הדקאר האחרון שנערך, לעבור בקטעים מיוחדים וקשים.

 

מירוץ הדקאר החל בשנת 1979 כפרויקט של איש אחד, תיירי סאבין, בשנותיו הראשונות יצא מפריז והסתיים בבירת סנגל, דקאר. ב-2008 בוטל מירוץ הדקאר בשל איומים של ארגוני טרור עולמיים, ואילו שנה מאוחר יותר הועבר לדרום אמריקה. שמו נותר כשהיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טוארג ה-3, יביא את הניצחון השלישי?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים