שתף קטע נבחר
 

עיריית ת"א תסיר שלטים שמראים נשים קשורות

מדובר בשלטי הקמפיין של קניון ארנה, בו נראות, בין היתר, נשים קשורות וקטינות, לכאורה, בפוזיציות מיניות. ארגון ויצ"ו: "זה קמפיין פורנוגרפי ואלים". הקניון: "אין בקמפיין מסרים פוגעניים". זרמון גולדמן: "יש פה הומור, ונשים חזקות שנהנות מהמיניות שלהן, לא היתה כוונה לפגוע"

האם אישה קשורה שפניה מלוכלכים בקרם עוגה, וגבר עומד מעליה, זו דרך נאותה לפרסם קניון? בויצ"ו ובעיריית ת"א לא חושבים כך. ארגון הנשים ביקש היום (ב') מבעלי קניון ארנה, חברת מנופים פיננסיים, וראש עיריית ת"א רון חולדאי להוריד את שלטי חוצות הענקיים שמפרסמים את הקניון לאלתר, בטענה כי הקמפיין עצמו מנוגד לחוק העומד בסתירה לכללי האתיקה בפרסום ומהווה פגיעה ברגשות הציבור הכללי ותושבי תל אביב-יפו במיוחד.

 

בעיריית ת"א קיבלו כנראה את חוות הדעת של ויצ"ו, ומסרו כי "השלטים נתלו ללא אישור העירייה ובניגוד לשיקול דעתה. כבר אתמול בבוקר נשלחו לבעלי החברה דרישות הסרה דחופות, אשר אמורות להתבצע עוד הלילה. בנוסף, כנגד החברה הוגשו מספר קנסות ובהמשך היום יישלח להם מכתב התרעה, בו יובהר כי במידה ולא יוסרו השלטים לאלתר ישלל רישיונם".

 

"קמפיין שמעביר מסר חברתי מזעזע"

שלטי החוצות תלויים, בין היתר, מול קניון עזריאלי, ובמכתב ששלח ארגון ויצ"ו לראש עיריית ת"א, הם מתוארים כ:"מציגים פורנוגרפיה אלימה ובעלת מאפיינים פדופילית ברמה שלא נראתה מעל שלטי חוצות במרחב הציבורי, אפילו 'במדינת תל אביב'. בויצ"ו ביקשו מחולדאי, כראש עירייה מוטלת עליך האחריות על מרחב ציבורי חוקי, בטוח ונקי מפגיעות ברגשות הציבור".

  

לחברת מנופים כתב הארגון: "בחירתכם בקמפיין פרסומי פורנוגרפי, בעל טעם רע, והמעביר מסר חברתי מזעזע. מדובר בבחירה גרועה של קמפיין פרסומי (המציג מין אלים ומסר פדופילי) שאין בינו ובין מושא הפרסום (קניון) כל קשר.

  

"לא ברור לנו מדוע לא השכלתם לבחור ברעיון מתוחכם, חדשני ומעניין בכדי לפרסם את הקניון שבבעלותכם ובחרתם לרדת לרמה הנמוכה ביותר, הקשה ביותר והנדושה ביותר. מדוע נתתם הסכמתכם לקמפיין נורא שכזה? קמפיין אשר פוגע ברגשות הציבור ופוגע בתדמית של קניון שאמור לשרת משפחות, ואין מטרתו להידמות למועדון חשפנות שבו מתבצע מין אלים בנערות ונשים. אנו מבקשות להתריע, כי במידה שהקמפיין לא יוסר לאלתר מעל שלטי החוצות, אנו נשקול את כל האמצעים המשפטיים האזרחיים והפליליים העומדים בפנינו".

 

"הקמפיין מעודד אלימות כלפי נשים ונערות"

גם בחברת האופנה קום איל פו שמו לב לשלטים, ופנו במכתב לחברת מנופים בבקשה להסירם: "אנחנו פונות אליכם בדרישה להסרה מיידית של קמפיין הפרסום הסקסיסטי, רווי השפלת נשים, של קניון ארנה. קמפיין זה, שקושר בין תכניו לבין אופנה עורר בנו זעזוע רב בשל תכנים שכל כולם רוויים בפורנוגראפיה מעוררת חלחלה, סקסיזם, אלימות כלפי אישה, והתכתבות ברורה עם אלימות מינית כלפי קטינות.

 

"נבצר מבינתנו כיצד יזמתם ואישרתם קמפיין כזה, המתנוסס מעל שלטי חוצות ומעודד בגלוי אלימות כלפי נשים ונערות. בתוך כך, אנו דורשות כי לצד הסרתו של קמפיין מזעזע זה, תפרסמו התנצלות ציבורית כלפי ציבור הנשים והנערות בישראל, למען הדגשה כי בטעות המדובר ולא בכוונה לפגוע ביודעין בציבור זה.

 

"למותר לציין כי אופנה אינה כורכת את עצמה עם אלימות מינית כלפי נשים ונערות, וכחברת אופנה אנו מנוסות ויודעות כי מרחב עסקי זה יכול וצריך לעודד חיזוק נשים בחברה במקום השפלתן ודיכויין, עידוד קידומן המכובד והמלא של נשים במקום החפצתן. צר לנו כי בבואכם לקדם תכנים הקשורים באופנה, בחרתם בתוך כך לקדם תכנים אשר ידוע כי הם מעודדים אלימות מינית כלפי נשים ונערות בחברה.

 

בהנחה כי אתם מודעים להפרה הבוטה של כללי האתיקה בפרסום הכרוכה בקמפיין זה, אין לנו אלא לצפות כי הוא יועבר מן העולם מיידית ואת התנצלותכם נדאג לשלוח לכל מאן דבעי. במידה ולא ייעשה כך והקמפיין המשפיל והפורנוגראפי ימשיך להתנוסס במרחב הציבורי, נעשה כל לאל ידנו על מנת להפיץ הלאה את מחאתנו, בשילוב ידיים עם ארגוני הנשים בישראל". 

 

זרמון גולדמן: צינזרנו את שלטי החוצות

מחברת מנופים פיננסים נמסר בתגובה: "קיבלנו את המכתב זה עתה, כמובן לאחר שהגיע לרשתות התקשורת. אנו מבינים את הניסיון של ויצ"ו לעשות הון פרסומי על הגב של קניון ארנה. למיטב הבנתנו אין בקמפיין מסרים פוגעניים, הקמפיין מבוסס על תערוכת צילומים של צלמי האופנה המובילים בישראל, כמחווה לבתי האופנה הגדולים בעולם. בכל מקרה אנו מעבירים את המכתב של ויצ"ו לבחינתם של יועצינו המשפטיים".

 

גיא וינברגר, משנה למנכ"ל במשרד הפרסום זרמון גולדמן: "זה פרויקט אמנותי לכל דבר, שבא לקדם תערוכת צילומי אופנה בקניון ארנה ובא למצב את קניון ארנה כקניון האופנתי ביותר בישראל.

 

"מדובר בקמפיין שהוא מחווה לצילומי פרסום אופנה אייקוניים, מכל הזמנים, של מותגים כמו סיסלי, בנטון, צילומים שעיצבו את היסטוריית פרסום האופנה והפכו לאבני דרך בעולם האופנה.

 

"לקחנו צלמים כמו גיא כושי, רון קדמי, דודי חסון, נווית פיין, יניב אדרי ועידו איז'ק, וביקשנו מהם לתת את הגרסה שלהם לצילומים האלה. בעוד שבתערוכה יהיה עירום, צינזרנו את שלטי החוצות ואין בהם עירום כלל.המטרה שלנו היא לבדוק פה גבולות ולא לפגוע, אך ברור שעדיין מדובר בקמפיין שנאמן לערכי האופנה וכמוה הוא זכיר, סנסציוני, פרובוקטיבי, שמעורר תגובה רגשית עזה.

 

"הקפדנו להציג תמונות שמראות נשים חזקות, נשים שנהנות מהמיניות שלהן ומהכוח שלהן. יש פה משחק של שובבות, שמבקש להוציא את רצינות היתר מהנושא. יש פה הומור, ולא היתה כאן שום כוונה לפגוע. יש בצילומים גם אישה לבושה שתופסת גבר ערום בביצים, או אישה שהולכת על גב של גבר. זה קמפיין מאוד מודע לעצמו, והוא מדבר בקו אחד עם פרסום האופנה בעולם. עולם האופנה תמיד מחפש לסמן אותם מחדש וכך גם הקמפיין שלנו - הוא קורא לציבור להצטרף לדיון של מה מותר ומה אסור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
הפרסום בחוצות היער.
פוגע בנשים?
מומלצים