שתף קטע נבחר
 

פייסבוק כלוח דרושים אישי - חשיבה יצירתית

לא כדאי להתעלם מהכוח של רשתות חברתיות ומקצועיות ביצירת קשרים ובמציאת עבודה - אבל השאלה היא גם איך עושים זאת באופן יצירתי ואפקטיבי. אפשר, לדוגמה, להקים עמוד חיפוש עבודה אישי בפייסבוק כפי שעשתה נועה לבני

מיתוג אישי ושיווק-עצמי מקצועי ברשת, הם כבר חלק די שכיח בתהליך מציאת עבודה. יש שמקדישים לכך הרבה מאמצים, יש שרק משתמשים ברשת חברתית בקטנה, אבל מי שמחפש עבודה כבר לא מתעלם משתי האפשרויות של שימוש ברשת.

 

  • האחת, בכדי למתג את עצמו.
  • והשנייה, בכדי למצוא עבודה באמצעות הפעלת הקשרים הרבים שמצויים ברשת החברתית שלו.

 

יוזמה של נועה לבני, אשת שיווק שמחפשת עבודה, הצליחה לעורר לא מעט תשומת לב ברשת, לאחר שהיא פתחה דף פייסבוק בכותרת "מוצאים לנועה עבודה", בכינוי "נערה עובדת" (לצפייה בעמוד הפייסבוק - לחץ כאן). הקמפיין שלה עשוי בצורה מקורית, משום שהוא משתמש באמצעי הפומבי ביותר – פייסבוק – לצורך שרבים עדיין תופסים כפרטי או אישי.

 

המעסיק שוכר על קיבתו

בעמוד הפייסבוק המיועד למציאת עבודה, לבני העלתה מעין רזומה מקוצר, לינק לעמוד המקצועי והמפורט שלה ב-Linkedin, ותמונות של עוגיות (שבהחלט מושכות את העין) שהיא מבטיחה למי שיעזור לה למצוא עבודה.

 

"אם בעבר הייתי שולחת 50 קורות חיים ושני מקומות עבודה בכלל טרחו לחזור אלי, גיליתי שבאמצעות הדף המאזן משתנה ומקומות עבודה פונים אלי", אמרה לבני לבלוג חורים ברשת שהפיץ את הסיפור שלה.

 

לבני מספרת שהיא התבשלה עם הרעיון במשך תקופה. "לאחר שעשיתי פעילות מדיה חברתית לתערוכת "מבשלים" ונחשפתי לדפים עסקיים רבים. חשבתי למה לא לרתום את זה לטובת חיפוש עבודה. ברגע שהבנתי שאני לא חוששת מהחשיפה האישית הבנתי שהמהלך יהיה רק לטובתי".

 

יש נקודות לשיפור

כפי הנראה היא צודקת: היא מקבלת חשיפה לא מעטה, קיבלה כבר כמה פניות מגולשים שהפנו אליה מעסיקים או מגייסים, ובסך הכל היא מתבלטת הרבה יותר מאחרים שמסתפקים בשליחת קורות חיים בלבד. כך שכאשת שיווק, קמפיין מסוג כזה מתאים בול. אבל מבחינת מיתוג עצמי, הוא היה יכול להיות טיפה יותר מוצלח, אילו הקמפיין היה מתמקד יותר בכישוריה וברזומה שלה, ומעט פחות במצבה הזמני כמחפשת עבודה.

 

כך לדוגמה, לדבריה עשתה פעילות מדיה חברתית לתערוכת "מבשלים": היה טוב אילו הראתה איך פעלה לשיווק תערוכה במדיה חברתית. פרויקטים נוספים שעשתה בתחום התקשורת השיווקית (מרקום) בוודאי יכולים להיות מוצגים באמצעות תמונות, מצגות ולינקים, וכך גם תוצרים אחרים של עבודתה. אלו יכולים לדבר בעד עצמם, ולמתג אותה יותר כ"אשת שיווק" מאשר כ"נועה שמחפשת עבודה כרגע".

 

תאמר לי מי אתה

כאשר עוברים מעמוד הפייסבוק לעמוד Linkedin של נועה (לצפייה בעמוד ה-Linkedin -לחץ כאן) , הכותרת המקצועית שהיא מציגה שם היא "Job Searching". וחבל, כי היא רוצה לעבוד בשיווק, ולפי מה שהבנתי, יש לה ניסיון בשיווק ברשת. לכן הכותרת המקצועית שלה צריכה להיות, למשל, Social Media Marketing Director , או אולי Online Marketing Manager. כי מיתוג, בל נשכח, מתחיל באופן שבו אתה מגדיר את עצמך. אז קודם כל כדאי להגדיר את עצמך נכון.

 

ולצד זאת, איזה בונוס צפוי למי שמגדיר את הכותרת המקצועית שלו כראוי ב-Linkedin, למשל? הבונוס הוא שהפרופיל שלו יעלה בתוצאות החיפוש של מי שמחפש אנשי מקצוע בתחום הזה. כך, כאשר יחפשו שם אנשים לפי מילות מפתח כמו marketing, ו- Social Media Marketing יש סיכוי הרבה יותר טוב שיגיעו אליה, מאשר אם הכותרת שלה תישאר Job Searching.

 

למרות ההצעות לשיפור, אין ספק שנועה בחרה באסטרטגיה שלא מתאימה לכל אחד, אבל בהחלט מתאימה לימים האלה, למקצוע שלה, לעולם התוכן שלה ולתפיסה שחיפוש עבודה הוא עבודה, ולכן כדאי להשקיע בו יזמות, מחשבה מקורית, ומעט אומץ. בהצלחה, וכל הכבוד.

 

דנית ניצן היא מומחית למיתוג ברשת באתר הדרושים AllJobs .

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לדעת איך ולהיכן לכוון את השיווק העצמי שלך
צילום: Index Open
דנית ניצן
צילום: טל גרין
מומלצים