מבחני ריסוק: 5 כוכבים ל-4 נבחנות
בסבב המבחנים האחרון של ארגון הבטיחות יורו-NCAP, קיבלו ארבע מכוניות הציון המרבי של חמישה כוכבים: סוזוקי סוויפט, הונדה CR-Z, סיטרואן C4 ויונדאי ix35. ה-CR-Z הצטיינה בהגנה על הולכי רגל, וה-C4 מציעה שלל מערכות עזר בטיחותיות
מבחני ריסוק: ארבע נבחנות עם חמישה כוכבים. ארגון הבטיחות האירופי יורו-NCAP מפרסם היום (ד') תוצאות מבחני ריסוק שנערכו לסוזוקי סוויפט החדשה, הונדה CR-Z, סיטרואן C4 החדשה ויונדאי ix35. ארבע הנבחנות זכו לציון מרבי של חמישה כוכבים, ובארגון מציינים כי "התוצאות מוכיחות כי יצרניות הרכב מתמודדות עם האתגרים של שיטת הניקוד החדשה, וממשיכות להעמיד את הבטיחות בראש סדר העדיפויות". יש לציין כי ה-C4 והסוויפט החדשות יגיעו לישראל במהלך 2011.
הונדה CR-Z: ירוקה ובטוחה
בארגון הבטיחות האירופי מציינים לטובה את ה-CR-Z ההיברידית, בזכות הציון הגבוה מבין ארבעת הנבחנים בהגנה על הולכי הרגל - 71%. זאת, לעומת 43% בלבד לסיטרואן, 54% ליונדאי, ו-62% לסוזוקי. מנגד, ה-C4 זכתה לציון הגבוה ביותר בסעיף "מערכות עזר בטיחותיות" - 97% - לעומת 86% להונדה ו-71% ליונדאי וסוזוקי.
בארגון מציינים לטובה את מערכת הגבלת המהירות שבה מצוידת ה-C4, אך מוסיפים כי הגרסאות הבסיסיות של המכונית נמכרות בכמה ממדינות אירופה עם בקרת יציבות אלקטרונית כאופציה בלבד. שאר המכוניות שנבחנו מצוידות בבקרת יציבות סטנדרטית בכל הגרסאות. ראוי להזכיר כי החל ב-2010, מחויבות כל המכוניות הנמכרות בישראל בהתקנת מערכת הבטיחות החשובה.
בסעיף ההגנה על מבוגרים, זכו ארבע המכוניות לציונים טובים: 94% לסוויפט, 93% להונדה, ו-90% לסיטרואן ויונדאי. בארגון הבטיחות מציינים כי ה-C4 השיגה ציון גבולי במבחן "צליפת שוט" - 2.8 נקודות - לעומת 3.1 להונדה וסוזוקי, ו-3.0 ליונדאי. במבחני ההגנה על ילדים, זכתה ה-ix35 לציון הגבוה ביותר, 88%. ה-C4 קיבלה 85%, לסוויפט הוענק ציון של 82%, וה-CR-Z הסתפקה ב-80%.
ביורו-NCAP מתייחסים לכך שבעתיד הקרוב יחלו כמה מיצרניות הרכב לשווק באירופה מכוניות חשמליות. לאור זאת, הארגון נערך לבחון אותן, כאשר תוצאות ראשונות צפויות להתפרסם בתחילת 2011. חידוש נוסף הוא כוונת הארגון לפרסם החל באוקטובר הקרוב סקירה מקיפה אודות מערכות העזר הבטיחותיות בכלי הרכב, שתאפשר בחינה מעמיקה של ביצועיהן.