למי שייכת הדוגמנית הזאת?
TNT השקיעו בפרזנטור שלהם, החבר של מדונה, חזוס לוס, אבל האם הם לא שמו לב שהדוגמנית שליהקו לצידו עומדת במרכז הקמפיין של תמנון? שי אביטל, הסוכן של הדוגמנית, אירנה דניסובה: "הלקוחות לא ביקשו בלעדיות"
יתכן שבקרוב יהיה קשה לכם להבדיל בין TNT ותמנון, כי משום מה, שתי רשתות האופנה בחרו באותה דוגמנית לקמפיין החורף שלהן.
הדעה הרווחת על חברות ומותגים, היא שכל חברה רוצה להתבלט בזכות המותג שלה, ולהבדיל אותו מהאחרים במידת האפשר. אבל לא בטוח שזה תמיד נכון, כי אם כך, כיצד יתכן ששתי חברות אופנה כמו תמנון ו-TNT בחרו בדוגמנית אחת שתעמוד בפרונט הקמפיינים של שתיהן? האם בשל היותה בינלאומית ולא ישראלית, חשבו שלא נשים לב לכפילות? נכון שלא מדובר בדוגמנית מוכרת, ובכל זאת מי שיראה תמונה שלה, ללא דוגמנים נספחים, לא יוכל לדעת: לאיזו חברה בדיוק היא מדגמנת?
הדוגמנית היא אירנה דניסובה, בלונדינית ממוצא מוסקוואי, שצילמה קמפיין לקטלוג של תמנון בשבוע שעבר. אתמול (ד'), היא הצטלמה לקמפיין האופנה המתוקשר של TNT, לצד חזוס לוס, החבר הרך בשנים של מדונה שלכד את רוב תשומת הלב.
אז נכון שכל הפלאשים ליטפו את גופו היוקד של מר מדונה, ולא את העזר כנגדו, ונכון שלא מדובר בפרזנטורית, כזאת שמגלמת את ערכי המותג בכל עפעוף שלה, ומתוגמלת בהתאם, אבל גם לא מדובר בדוגמנית אחת מתוך צבר דוגמניות בקמפיין. ונכון שבקמפיין של תמנון, היא מככבת לצד ערב רב של דוגמנים גברים. אבל בשני הקמפיינים היא ניבטת מכל עבר. ושתי רשתות האופנה הרי פונות בעיקר לנשים.
"TNT היא המפסידה מהמהלך ההזוי הזה"
אז מה קרה פה? שתיים הן ולא ידעו? נראה שתמנון בחרה בדוגמנית לפני TNT. ולא ברור האם באמת לא הבחינו אנשי TNT בתמונותיה לבושה במחלצות תמנוניות שצצו במדורי האופנה, או שפשוט לא היה אכפת להם. ל-ynet נודע שבתמנון לא ידעו שהם הולכים לחלוק בדוגמנית עם TNT, ולא ששו לשמוע על כך בדיעבד, למרות שהסכום שתמנון שילמו על שירותיה לא היה גדול בלשון המעטה.
ל-TNT, אגב, זו לא הפעם הראשונה. הפרזנטור הקודם שלה, ג'וש ביץ', התנוסס לאחרונה גם על מודעות קמפיין הסתיו של H&M, בעוד שדיוקנו עדיין עיטר את חנויות TNT. רק ש-H&M זו בכל זאת חברה בינלאומית.
"מהלך כזה הוא קצת הזוי", אמר ל-ynet גורם בתעשייה. "דוגמנית כזאת גם ככה לא עולה הרבה כסף. אז אחרי שהשקיעו ביצירת באזז סביב הבאת החבר של מדונה, נכון שכנראה לא נשאר יותר מדי תקציב, אבל באותו סכום, עדיין אפשר היה לחפש פנים של מישהי שלא מככבת בקמפיין של חברה שמנסה לנגוס באותו נתח שוק".
אירנה לא לבד בעניין הזה. ישנן לא מעט דוגמניות שמצטלמות ללא מעט קמפיינים במקביל, אבל הן אף פעם לא הדמות הבולטת בהם. "זה גם בסדר שדוגמנית תצטלם ותעשה כמה קמפיינים במקביל, כל עוד לא מדובר בדיוק באותו מוצר", אומר הגורם.
"ב-TNT לא ישמחו אם דווקא עכשיו, חברת תמנון תנסה למנף את העניין לטובתה ותבליט את הנוכחות של הדוגמנית הזאת, ותצליח למשוך תשמת לב על חשבון הגימיק של חזוס. במקרה של H&M, זו חברה עם מיצוב גבוה בישראל, ולכן יתכן ש-TNT דוקא הרוויחו מזה. במקרה של תמנון, זו חברה עם מיצוב נמוך מ-TNT, ולכן הם המפסידים במקרה הזה".
גולן נהרדע, שותף במשרד הפרסום אליקים נהרדע חושב אחרת, אולי כי קורה לא מעט שדוגמניות אלמוניות צצות בקמפיינים מתחרים, אם כי בעיקר בתפקיד של ניצבות, ולא בלב הזרקור. "כשמדובר בדוגמניות שהן לא פרזנטריות, כאלה שהקהל לא מזהה אותן והן לא מושאי הערצה - אין בזה כל רע. הן משתנות מקמפיין לקמפיין, עם שינויי האיפור, שיער, וסטיילינג, והן לא מזוהות עם המותג כדמות. הם מופיעות כפנים בלבד, כשהבגד הוא במרכז, ולא כדמות אופנתית שחוזרת על עצמה ומקושרת למותג".
ומתי זה כן פוגע במותג?
"רק אם זה קורה עם פרזנטורית. גם פרזנטורית כמו בר רפאלי, אסתי גינצבורג או ג'יזל יכולה להופיע בכמה קמפיינים בו זמנית, אבל רק למותגי אופנה לא מתחרים. כל עוד פרזנטורית מפרסמת עוד מותגים, לא מתחרים – זה עושה רק טוב לכולם כי רואים אותה יותר".
שי אביטל, מסוכנות עלית, שמייצג את דניסובה בארץ, הוא האחראי על ההשתתפות שלה בשני הקמפיינים, "ובכמה קמפיינים אחרים", הוא מדגיש. "יש הבדל משמעותי בקונספט של החברות, כשהלקוח לא מבקש בלעדיות זה אומר באופן חד משמעי שהפוקוס הוא על הבגדים".
מתמנון מסרו בתגובה: "רשת האופנה תמנון לא מאמינה בפרזנטורים אלא במוצר, ואנו בוחרים לאורך השנים ללכת על קונספטים מעניינים של הקמפיינים העונתיים שלנו, המתמקדים בסיפור ובהצגת המוצר שלנו על הצד הטוב ביותר, ולא על הישענות על שם זה או אחר של דוגמן או דוגמנית.
"הבחירה בדוגמנית אירנה דניסובה העונה, הייתה כחלק מאנסבל של טיפוסים בעלי מראות שונים, שבחרנו על מנת להציג את קונספט קמפיין החורף שלנו, העוסק בבלוגים של אופנת רחוב, תופעה טרנדית מאוד בימים אלה, בארץ ובעולם. אני לא רואה שום בעייתיות עם העובדה ש-TNT בחרו לצלמה אחרינו לצילומי הקמפיין שלהם כדמות מובילה".
ב-TNT סירבו להגיב לכתבה.