האם האינטרנט ינצח את מילון אוקספורד?
הביקוש לגרסה האינטרנטית של המילון עולה בהרבה על הגרסה המודפסת - מה שעלול להביא להפסקת הדפסתו של "המדריך" לשפה האנגלית. המו"ל: "שוק המילונים הולך ונעלם"
סופו של עידן? מילון אוקספורד, ה"מדריך" הוותיק לשפה האנגלית, עשוי לרדת מהמדפים אחרי למעלה מ-100 שנים בהן כיכב בחנויות הספרים. חובבי המילים ייאלצו להסתפק ככל הנראה בגרסה המקוונת, בשל צניחה משמעותית בביקוש לכריכה קשה.
המילון התפרסם לראשונה בשנת 1884, אולם המוציא לאור של המילון הסביר כי הדרישה לגרסה האינטרנטית שלו עולה בהרבה על הדרישה לזו המודפסת: כיום, 2 מיליון גולשים מנויים לאתר האינטרנט של המילון. את 20 כרכיו, לעומת זאת, טרחו לקנות רק 30 אלף איש מאז יצאה לאור הגרסה המעודכנת ב-1989.
נראה כי גם מבחינה כלכלית הגלישה משתלמת הרבה יותר: מנוי שנתי לאתר האינטרנט של המילון עולה 295 דולר, בעוד חבילת הכרכים הכבדה עולה כ-1,200 דולר.
"הדרישה לגרסה האינטרנטית הולכת וגוברת, אך נמשיך להדפיס את המילון אם יהיה לכך שוק", נמסר מהוצאת אוניברסיטת אוקספורד המפרסמת את המילון. נייג'ל פורטווד, המנהל הכללי של ההוצאה, אמר בראיון ל"סאנדיי טיימס" כי שוק המילונים המודפסים מידלדל במהירות. "השוק כמעט נעלם, היקף הפעילות בו צונח בעשרות אחוזים מדי שנה". הסביר.
גם הסופר הבריטי בן רובינסון מודה כי כבר כמעט שאינו משתמש בגרסה המודפסת, והוא מעדיף מילונים אותם הוא מוצא ברשת. הוא אמר כי "יתאבל" על אובדן מילון אוקספורד המודפס, אך טען כי האינטרנט הופך אותו לנגיש להרבה יותר אנשים.
יתרון נוסף של הרשת היא העובדה שהיא מאפשרת למילון להתעדכן ביתר קלות. עורכי המילון מוסיפים מילים עדכניות מדי שלושה חודשים, בעוד עדכון הגרסה המודפסת אורך שנים. פוטווד העריך כי השלמת המהדורה השלישית של המילון המודפס תימשך כעשור.
הגרסה העברית.
צילום: צביקה טישלר
האינטרנט "הרג" את הדפוס.
צילום: Index Open
מומלצים