נהגי ההסעות בעד הכשרה, המדינה מסרבת
נהגי אוטובוסי הסעות הילדים פנו למנכ"ל משרד התחבורה, ודרשו להקים מגרשי הדרכה ללימודי נהיגה מתקדמת, כדי לשפר את רמת הנהגים. טוענים: גורמים אינטרסנטיים מתנגדים לכך משיקולים זרים, אבל השתלמויות חיוניות לבטיחות הילדים. מועצת המובילים ומשרד התחבורה מתנגדים לכך
ארגון מפעילי התחבורה במועצות האזוריות פנו למנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות, בדרישה להקים מגרשי הדרכה בהם יערכו השתלמויות בנהיגה מתקדמת. במכתב ששיגר יו"ר הארגון, מרדכי עוזי, נאמר כי "נהגי האוטובוסים מסיעים מדי יום עשרות אלפי ילדים לבתי ספר, אולם למרבה הצער, אין כיום במדינת ישראל שום הכשרת המשך מסודרת, המאפשרת לנהגים מקצועיים לתרגל באופן קבוע התמודדות עם מצבי חרום וקיצון המתרחשים בכביש".
הנהגים אומרים כי "מגרש ההדרכה שפעל מספר שנים באשדוד, ואירח דורות של נהגים בהשתלמות בנהיגה במצבי חרום - כולל 600 נהגי אוטובוסים צהובים להסעת תלמידים, נסגר. מאז אין מגרשים אחרים המיועדים להשתלמות כזו". לדברי עוזי, עוד ב-2003 חוקקה ממשלת ישראל תקנה, המחייבת השתלמות בנהיגה מעשית אחת לחמש שנים. אולם למרות שעברו כבר שבע שנים מאז, התקנה אינה מיושמת.
במכתבו אומר מרדכי עוזי כי "יש נסיונות לטרפד מהלך של הקמת מגרשי הדרכה מצד גורמים אינטרסנטיים (בכך רמז להתנגדות מועצת המובילים, ב.ב)... מגרשי הדרכה ללימודי נהיגה מתקדמת הינם הכרח, במיוחד במציאות בה אנו מתבשרים על תאונות ו-או טעויות אנוש בקרב נהגי רכב הסעות. לטעמנו אין להוציא מכלל אפשרות חקיקה עתידית, שתקבע כי רק נהג רכב ציבורי שעבר הכשרה והשתלמות נהיגה מתקדמת, ו-או נהיגה במצבי חרום - יוכל לקבל רישיון נהיגה לרכב הסעות ציבורי".
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, אמר בתגובה כי אין כל הצדקה להקמת מגרשים כאלה. "הכשרת נהג במגרשי החלקה עולה כ-2,000 שקלים (כולל הרכב לתרגול), זאת בנוסף להשבתת כלי הרכב והנהגים. הוכח שאין לכך כל משמעות בבטיחות, שכן בעיקר מדובר בתרגול החלקה על כבישים רטובים - ומספר ימי הגשם בארץ קטן מאוד. כנראה שמישהו רוצה לדאוג לאלה שיוזמים והשקיעו בהקמת המגרשים. יש כאן באמת שיקולים זרים, שאין בהם שום תרומה לבטיחות, והם יגרמו עומס כלכלי מיותר על חברות ההובלה וההסעות", אומר בן הרוש.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "במכתב של המועצות האזוריות קיים בלבול בין שני נושאים: מגרש להתמודדות עם מצבי חירום ומגרש הדרכה. במקום המגרש באשדוד יוקם מגרש אחר לשימוש באחריות משרד התמ"ת, האגף להכשרה מקצועית. באשר למגרשי ההדרכה, כוונת משרד התחבורה הייתה להקים מגרשי הדרכה להכשרת נהגים ולא ללימודי נהיגה מתקדמים כפי שנכתב. אלא שסקר מקצועי של ד"ר דן מקיאס, קובע כי אין תועלת בטיחותית מוכחת במגרשי ההדרכה, ובמדינות העולם אין חובת לימוד נהיגה במגרש.