שתף קטע נבחר

לוקח אחריות: מנכ"ל קיה התפטר בעקבות תקלות

100 אלף מכוניות שהוזמנו למוסך לצורך תיקון יזום, גרמו למנכ"ל קיה לקחת אחריות ולהתפטר. התקשורת הקוריאנית מצביעה על יו"ר יונדאי, בעלת השליטה בקיה, כמי שדרש זאת

לקח אחריות, או אולץ להתפטר? מנכ"ל וסגן יו"ר קיה הדרום קוריאנית, צ'ונג סונג-אוון (Chung Sung-eun), התפטר לאחר פרסום קריאה נוספת לתיקון של דגמי היצרנית. דובר המותג ציין מבלי להוסיף פרטים, כי "התפטרותו מגיעה לאחר הקריאות האחרונות לתיקון שפרסמה החברה ברחבי העולם". כמו-כן הובהר כי לסונג עדיין לא נבחר מחליף. קיה שנמצאת בבעלות קונצרן יונדאי הדרום קוריאני, היא כיום לא רק יצרנית הרכב השניה בגודלה בקוריאה, אלא מהווה יחד עם יונדאי את קונצרן הרכב החמישי בגודלו בעולם.

 

נראה כי הדחיפה להתפטרותו של סונג הגיעה "מלמעלה", או במילים פשוטות יותר, מהנהלת הקונצרן אשר הבהירה לו כי לא יוכל להמשיך בתפקידו. קיה פרסמה לאחרונה קריאה לתיקון נוסף של כ-100 אלף מכוניות מתוצרתה ברחבי העולם, בשל חיווט לקוי. סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית דיווחה כי יו"ר יונדאי ביקש מסונג-אוון לקחת אחריות על הקריאות האחרונות, משום שהן מצביעות על "בעיות אפשריות באיכות".

 

שתי החברות לא אישרו דיווח זה, אך דובר קיה מצא לנכון להבהיר כי בין מנכ"ל קיה לשעבר ליו"ר יונדאי, אין כל קשר דם. קיה מתנהלת באמצעות מערכת ניהול סבוכה, על אף שמנכ"ל קיה מחזיק בתפקיד רם הדרג לכאורה, החלטות יום יומיות מתבצעות על-ידי שני נשיאים האחראיים על השוק המקומי והחיצוני. המכוניות שנמכרו בישראל אינן חלק ממהלך הקריאות לתיקון האחרון, כך נמסר ל-Ynet מנציגי היבואנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
אחריות היא לא מילה גסה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים