שוק הרכב: יותר מכוניות מגיעות מטורקיה
נתוני איגוד יבואני הרכב מגלים: המתיחות עם טורקיה לא השפיעה לרעה על נתח שוק המכוניות החדשות מתוצרתה בשוק הרכב המקומי. ההיפך הוא הנכון
התקררות היחסים בין ישראל לטורקיה לא מורגשת, לפחות בענף הרכב. נתוני מכירות הרכב לשמונת החודשים הראשונים של השנה, מוכיחים כי תעשיית הרכב הטורקית, המונה כיום מספר לא מבוטל של פסי ייצור עבור מספר רב של מותגים אירופים וקוריאנים, חיזקה אפילו את אחיזתה בשוק הרכב הישראלי. נתוני איגוד יבואני הרכב מגלים כי נתח השוק של מכוניות שהגיעו מטורקיה עלה בשמונת החודשים האחרונים לכ-10% - כ-14,200 מכוניות חדשות. זאת לעומת נתח שוק קטן משמעותית של פחות מ-8% (כ-9,000 מכוניות) בתקופה המקבילה אשתקד.
- דו"ח מכירות הרכב - ינואר עד אוגוסט 2010
מטורקיה מגיעות אלינו כעת המכוניות הבאות:
- פורד קונקט וטרנזיט
- יונדאי אקסנט ומטריקס
- טויוטה אוריס ווורסו
- רנו קליאו, מגאן, פלואנס וסימבול
- סיטרואן ברלינגו
- פיז'ו פרטנר
- הונדה סיוויק סדאן
- פיאט דובלו ופיורינו
יש לציין כי התחזקות המכוניות שמוצאן טורקיה, פוגעת באופן ישיר בנתח שוק המכוניות היפאניות. אלה אמנם ממשיכות להחזיק בנתח השוק הגדול ביותר בישראל, אך הוא ירד מ-40.3% בשמונת החודשים הראשונים של 2009, ל-35.3% השנה. נתח שוק המכוניות הקוריאניות ירד מ-11.8% ל-9%, אלה המיוצרת בתאילנד (בעיקר טנדרים) ירד מ-1.7% ל-1.3%, ואלה המיוצרות בצפון אמריקה (בעיקר ארה"ב) ירד מ-3.1% ל-2.6%. לעומתן גדל נתח השוק של המכוניות המיובאות מאירופה מ-29.7% אשתקד ל-33.4% השנה.