שתף קטע נבחר
 

מסתמן: התחנה באשקלון תופעל בגז ובפחם

בדיון שהתקיים היום בהשתתפות מנכ"ל משרד רה"מ אייל גבאי, שר התשתיות עוזי לנדאו, והשר להגנת הסביבה גלעד ארדן, הוחלט כי משרד הפנים יבדוק את תוכניות המתאר המקוריות ביחס לכוונה להקים את התחנה במבנה דו-דלקי - תחנה המופעלת בפחם ובגז - ולבצע את ההתאמות הנדרשות

המדינה תחליט תוך 90 יום כיצד לקדם את תחנת הכח החדשה באשקלון - כך הסכימו היום (ג') מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, שר התשתיות, עוזי לנדאו, והשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן.

 

ההחלטה הושגה לאחר דיון שהתקיים בשעות האחרונות במשרד ראש הממשלה ובנוכחות מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני. הסיבה להשתתפותו של שני בדיון היא המשימה שהופקדה בידיו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה תוך חודשיים עליו להגיש לממשלה תוכנית אב לפיתוח משק החשמל.

 

הדיון התקיים לבקשתו של השר לנדאו, וזאת לאור החשש שתוכניות ההקמה המקוריות של תחנת הכח באשקלון עומדות בפני סכנת תפוגת תוקף.

 

תחנת הכח האמורה אושרה עוד ב-2002 והיתה אמורה להתחיל לייצר חשמל כבר לפני שנה וחצי. עם זאת, פיתוח התחנה התעכב בעיקר בלחץ הארגונים הירוקים: תחנת הכח היתה אמורה לפעול על בסיס פחם המזהם את הסביבה, ונוצר חשש לפגיעה באיכות חייהם של תושבי אשקלון.

 

לאור גילויי הגז הטבעי האחרונים, ולאחר בדיקה מקיפה שנעשתה בנושא, נקבע שניתן להקים את תחנת הכח באשקלון על בסיס דו-דלקי - עבודה שוטפת על בסיס גז טבעי, ושימוש בפחם רק במקרים של קושי באספקת הגז. השימוש בגז זול יותר ונקי יותר לסביבה. 

 

השר ארדן תמך היום בהקמת תחנת הכח במבנה דו-דלקי כך שנוצר צורך לאשרר את תוכניות ההקמה המקוריות טרם תאריך התפוגה. משרד הפנים קיבל הנחיה לבדוק את תוכניות המתאר המקוריות ביחס לכוונה להקים את התחנה במבנה דו-דלקי ולבצע את ההתאמות הנדרשות כך שניתן יהיה לקדם את הקמת התחנה כאמור תוך 90 יום.

 

התחנה מורכבת משתי טורבינות שייצרו יחד כ-1,300 מגה וואט, שהם כ-10% מכושר הייצור האופטימלי הנוכחי של חברת החשמל. מי שאמור להקים את תחנת הכח היא חברת החשמל כאשר זמן הבניה מוערך בין 48-60 חודש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עוזי לנדאו
צילום: יוסי וייס
מומלצים