שתף קטע נבחר
 

בקרוב: צמיגים בני יותר משנתיים יאסרו לשיווק

משרד התחבורה יאסור לשווק צמיגים שגילם עולה על 24 חודשים, בניסיון להעלות את רמת הבטיחות של כלי הרכב על הכביש. ההגבלה כיום: רק על צמיגים מיובאים

משרד התחבורה יאסור על יבואנים ויצרני צמיגים להרכיב על מכוניות צמיגים שגילם מעל 24 חודשים, כך עולה מתיקון לתקנות התעבורה שיוגשו לאישור של ועדת הכלכלה.  בהוראות משרד התחבורה אין כיום הגבלה על גילם של צמיגים אותם מותר להרכיב על רכב. עם זאת, אסור ליבואני מכוניות לשווק מכוניות חדשות עם צמיגים שגילם יותר מ-18 חודשים, וליבואני צמיגים אסור לייבא ארצה צמיגים בני יותר מ-10 חודשים.

 

כיום ניתן לעשות שימוש בצמיגים שמאוחסנים אצל יבואן אפילו מספר שנים, שכן לא קיימת מגבלת גיל להרכבתם. כך קורה שלא פעם מורכבים צמיגים בני מספר שנים, שאוחסנו בתנאים לא נאותים - חשופים למזג האוויר למשל - על מכוניות, תוך פגיעה ברמת הבטיחות.

 

ועדה מיוחדת שהוקמה על-ידי משרד התחבורה הציעה תחילה להגביל את גיל הצמיגים המשומשים שמותר להרכיב על רכב לשנתיים, זאת לאחר שמנתוני מכוני הרישוי התברר כי מדי שנה נפסלים כ-800 אלף צמיגים במכוניות המגיעות למבחן הרישוי השנתי. כדי למנוע את תופעת רכישת צמיגים משומשים על-ידי בעלי מכוניות, הומלץ להגביל את הסחר בצמיגים משומשים, לכאלה שגילם הוא עד שנתיים. אולם בסופו של דבר החליטה הוועדה כי הגבלת גיל של "עד 24 חודשים" תחול גם על צמיגים חדשים. בהקשר זה ראוי להזכיר כי לפני כשנתיים הודיעה חטיבת יבואני הצמיגים בלשכת המסחר, כי אין כל בעיה להרכיב על מכוניות צמיגים שגילם עד 12 שנה, אם הם אוחסנו בתנאים טובים ולא היו חשופים לשמש.

 

עוד קובע התיקון כי מידת הצמיג המותקן ברכב, תתאים למהירות הנסיעה המרבית אותה קבע יצרן הרכב. כיום קובעות התקנות כי צמיגים (לא מקוריים) יותאמו לייעוד הרכב, ויהיו בעלי אותם מבנה, כושר העמסה ומידות שקבע יצרן הרכב ושמופיעים ברישיון הרכב. רק במכוניות משנת יצור 2006 ומעלה, נאסר להרכיב צמיג עם נתונים נמוכים יותר מאלה שקבע יצרן הרכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים