סקר: 67% משתמשים בכרטיס אשראי באינטרנט
היקף השימוש בכרטיס האשראי לביצוע תשלומים באינטרנט, גדול יותר בקרב צעירים בגילאי 18-29 ומגיע ל-77%. רק 8% מהישראלים רוכשים מזון באינטרנט. הרכישות העיקריות: מוצרי חשמל, בידור ופנאי
רוב מחזיקי כרטיסי האשראי בישראל (67%) משתמשים בכרטיסים שבידיהם לביצוע קניות באינטרנט, כך עולה מסקר אינדקס מסטרקארד. על פי תוצאות הסקר, 78% מהגברים משתמשים בכרטיסי האשראי שלהם באינטרנט לעומת 57% מהנשים.
מקרב המשיבים הצעירים יותר (18-29), 77% אמרו כי הם משתמשים בכרטיסי האשראי שלהם לביצוע תשלומים באינטרנט, לעומת 70% בקרב בני 30-49 ו-59% בקרב בני ה-50 ומעלה. מקרב בעלי ההכנסה הגבוהה מהממוצע, 75% אמרו כי הם משתמשים בכרטיסי האשראי שלהם באינטרנט, לעומת 72% מקרב בעלי ההכנסה הממוצעת ו-55% מבעלי ההכנסה הנמוכה מהממוצע.
רוב הישראלים לא קונים מזון באינטרנט
הסקר, שנערך על ידי מסטרקארד העולמית במטרה לבחון את הרגלי הצריכה של ישראלים בכרטיסי אשראי, גם בדק אילו סוגי רכישות מבצעים הצרכנים בדרך כלל באמצעות תשלום בכרטיס אשראי באינטרנט. ככלל, השיבו המשתתפים כי הם משתמשים בכרטיס אשראי בעיקר בעת רכישת מוצרי חשמל (39%), בידור ופנאי (31%), נסיעות ותיירות (30%) ובעת תשלום חשבונות ביתיים (23%).
מקרב המשיבים, כ-8% בלבד השיבו כי הם נוהגים להשתמש בכרטיס האשראי שלהם לרכישת מזון באמצעות האינטרנט, אם בצורה של קניות באתרי סופרמרקט מקוונים או בעת הזמנת אוכל הביתה.
רכישת מוצרי חשמל באינטרנט נפוצה בעיקר בקרב משיבים צעירים בני 18-29, כאשר כמחציתם (47%) אמרו שהם עושים שימוש בכרטיסיהם למטרה זו, לעומת 34% מבני ה-30-49 ו-37% מבני ה-50 ומעלה. השימוש בכרטיסי אשראי לתשלום החשבונות הביתיים באינטרנט נפוצה בעיקר בקרב משיבים בני 30-49, כאשר 29% מהם אמרו כי הם משתמשים בכרטיסיהם למטרה זו, לעומת 22% מבני 18-29 ו-18% מבני ה-50 ומעלה.
הסקר נערך על ידי חברת TNS טלסקר באמצעות האינטרנט, והשתתפו בו 500 איש מעל גיל 18 באוכלוסיה היהודית.