שתף קטע נבחר

חולטו הערבויות שהפקידה זכיינית הרכבת הקלה

כך ייעשה לזכיינית שלא עמדה בהתחייבויות שלקחה על עצמה: 140 מיליון שקל ערבויות שהפקידה חברת MTS, זכיינית הרכבת הקלה בת"א - ישולשלו לקופת המדינה. בינתיים, תושבי אזור המרכז ימשיכו לחכות לרכבת

משרד האוצר חילט היום (ב') את הערבויות בסך כולל של 140 מיליון שקל שהפקידה זכיינית הרכבת הקלה בתל-אביב, חברת MTS, להבטחת עמידתה בכל ההתחייבויות שנטלה על עצמה לפי חוזה הזיכיון.

 

 

החשב הכללי שוקי אורן, חתם על כתב החילוט של הערבויות בהתאם להחלטת האוצר ולאור ההפרה המתמשכת של חוזה הזיכיון, כמו גם כשלון המגעים שהיו בחודשים האחרונים, במטרה למצוא פשרה שתביא להמשך השותפות עם החברה וליישום הפרוייקט.

 

האוצר הודיע עם קבלת החלטה שבלית ברירה המדינה היא שתיישם את הפרוייקט. לאחר שהזכיינית לא שינה את עמדתה, הוחלט היום על חילוט כל הערבויות שהפקידה. בכך נסגר המעגל והזכיינית יצאה סופית מהתמונה.

 

פרויקט התשתיות הגדול בישראל

פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב נחשב לפרויקט התשתיות הגדול בישראל. מדובר בסלילת קו באורך של כ-22 ק"מ שמתחיל בפ"ת, עובר דרך תל אביב בתוואי שהוא חלקית מעל לאדמה וחלקית מתחתיה ומסתיים בבת-ים.

 

עלות הפרויקט נאמדת ב-11 מיליארד שקל. MTS זכתה בפרויקט בדצמבר 2006 ובמאי 2007 נחתם החוזה בינה לבין המדינה מתוך מטרה להשיג סגירה פיננסית לפרויקט עד מאי 2008 ולהשיקו במהלך 2013.

 

לטענת MTS, המשבר הכלכלי מנע ממנה להשיג את המימון הדרוש כך שהסגירה הפיננסית התארכה למעשה עד היום. האוצר האריך את מועד השגת המימון שש פעמים לפחות וניהל שני סבבי מרתון שיחות, אך הצדדים לא הגיעו להבנות.

 

MTS היא קונסורציום שמורכב מחמש שותפות שמחזיקות כל אחת חלק שווה: אפריקה ישראל, סינמס, אגד, CCECC הסינית ו-CDS הפורטוגזית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים