שתף קטע נבחר

א' קטן פי 2 מחבריו. בלי סייעת, אין לו בית ספר

ילד בן 9 הסובל ממום נדיר הגורם לנמיכות קומה, לא יכול ללכת לבית הספר ללא השגחה צמודה. עד השנה נעזר בסייעת, אך כעת המימון הופסק. הרשויות מגלגלות אחריות זו על זו. אביו: "הוא בסך הכל רוצה ללמוד ולשחק עם חברים"

הרשות המקומית לא מוכנה לממן סייעת וא' יושב בבית במקום ללכת לבית הספר: א' ילד בן 9, מצפון הארץ, סובל ממום נדיר הגורם לנמיכות קומה, מאז תחילת שנת הלימודים הוא מקנא באחותו התאומה. היא זוכה ללכת לבית הספר והוא נאלץ לשבת בבית.

 

בשל ממדי גופו הזעירים של א' שגובהו 72 ס"מ בלבד והוא שוקל 6.5 ק"ג, הוא לא מסוגל לשאת ילקוט, מתקשה להחזיק כלי כתיבה וזקוק למנוחה ארוכה לאחר כל מאמץ. עד השנה מימנו הרשויות סייעת צמודה שתעזור לילד ללמוד עם חבריו בכיתה לחינוך מיוחד. השנה המימון הופסק ובית הספר בו הוא לומד מסרב לאפשר לו ללמוד ללא השגחה צמודה.

 

"הוא ילד נבון שרוצה ללמוד ולשחק עם חברים אבל בשל המגבלות הקשות שלו הוא חייב כל הזמן להיות תחת השגחה. הילדים האחרים גדלים ממנו פי 2 וכל מכה קלה שהוא מקבל עלולה להסתיים באסון", אומר אביו ומוסיף כי בנו זקוק לתנאים מיוחדים הכוללים שולחן לימוד, כיסא ואסלה המותאמים לצרכיו. 

 

"בני מודע היטב למצבו אך הוא בכל זאת משתדל להתגבר על המכשולים ולהתנהג כמו ילד רגיל וחבל שהרשויות פוגעות בו ומונעות ממנו ימי לימודים", הוא אומר כשאכזבה ניכרת על פניו.

 

בינתיים, הרשויות המופקדות על רווחתו של א' מטילות אחריות למחדל זו על זו. ראש מנהל החינוך ברשות המקומית טוען כי "ההורים עדכנו אותנו רק לאחר פתיחת שנת הלימודים על כך שאין סייעת ואנו פעלנו מיד. מילאנו את כל הטפסים הדרושים ושלחנו למפקחת של משרד החינוך והעניין אמור להסתדר בימים הקרובים".

 

מפקחת משרד החינוך המופקדת על בית הספר שבו לומד א' טוענת כי הכדור נמצא דווקא במגרשה של הרשות המקומית.

לדבריה, היא פנתה לרשות בבקשה שתממן סייעת נוספת לכיתתו של א' שתפקידה לסייע במקרים מיוחדים כגון אלה אך הרשות טרם השיבה לפנייתה. היא מוסיפה כי האחריות על התאמת ציוד לתלמיד כגון כסא בגודל מתאים שולחן ואסלה מוטלת כולה על הרשות ומחזו הצפון של משרד החינוך יפעל מולה על מנת שתדאג לציוד המתאים עבור התלמיד

 

ממשרד החינוך מסר בתגובה לטענות המשפחה כי "התלמיד שובץ בכתה לחינוך מיוחד בהמשך להחלטת ועדת השמה, בכיתה שבה הוא לומד יש סייעת כיתתית הנותנת מענה הולם לתלמידים בכתה מבחינה פיזית וחינוכית. תלמידים הלומדים בכתות מיוחדות לא זכאים לסייעות אישיות. לעיתים, בהתאם לצרכים מיוחדים מתגברים את הכיתות בסייעות נוספות".

 

המידע הראשוני התקבל באמצעות האימייל האדום

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
א'. "מנסה להתנהג כמו ילד רגיל"
מומלצים