שתף קטע נבחר

על גב הטסים: בין השביתה לנמל תעופה בחיפה

אלפים המתינו על המזוודות בנתב"ג, גם לאחר שהושגה הסכמה בנוגע לכספי הפנסיה לעובדים, עקב דרישת האוצר להתערב בתוכניות פיתוח של רשות שדות התעופה. השרים לא התערבו במשא ומתן למרות האיומים הרבים. ומי סבל? הנוסעים

צליינים לצד חרדים, תיירים אוקראינים ביחד עם מטיילים ישראלים להודו. כולם חיכו אתמול (ב') שעות עם המזוודות בנמל התעופה בן גוריון, ועמדו אחר כך בתורות הבלתי נגמרים. מעטים מאוד מהם ידעו על מה כל המהומה, ולמה הוכרזה שביתה דווקא הפעם. 

 

בשעות הערב, לאחר סיומה של השביתה, מפלס העצבים בנתב"ג לא ירד בהרבה, וגם לא התורים. הפקק האנושי מצטמצם לאיטו בשדה התעופה, וכך גם בדלפקים שונים בנמלי תעופה ברחבי העולם, שנוסעיהם לישראל ממתינים שעות לחידוש הטיסות ארצה.

 

בזמן שחברי כנסת מיהרו להוציא הודעות גינוי לתקשורת בנוגע לשביתה ולכנס בבהילות ועדות כנסת שונות, הצטברו להם, בגלים אנושיים מפחידים, אלפי

ישראלים ותיירים זרים באולם הטסים שבקומה השלישית בנתב"ג. שעות ספורות לאחר סיום השביתה, מיהרו שרים להכריז על הצלחתם בשל מעורבותם בסיום השביתה. אך עיון מדוקדק יותר בפרטי המשא ומתן, מראה שניתן היה למנוע את השביתה מזמן - עוד לפני החגים - או לפחות לקצר אותה בכמה שעות.

 

למעלה מחודש אותתו בוועד העובדים של נתב"ג בכל דרך אפשרית על כוונתם לשבות - עוד לפני סכסוך העבודה, שהוכרז לפני כשבועיים, ועוד לפני האיום האחרון, בערב ראש השנה. אבל לא לכל הפוליטיקאים זה הזיז. הבכירים נזכרו להתערב רק אחרי שהבלאגן בשער הכניסה העיקרי למדינה בחג, בעת שהברסלבים מתפרעים באולם הנוחתים וההמונים מצטופפים ביאוש בין המזוודות.

 

צילום: אבי מועלם

 

לידי ynet הגיעו חלק מהצעות הפשרה שנוסחו רק אתמול, שהיו חסרות רק את החתימות. אך במשרדי האוצר והתחבורה העדיפו להמשיך את הויכוח, סביב דרישת האוצר להתערב בתוכניות פיתוח עתידיות של רשות שדות התעופה, תחום שחרג לחלוטין ממהות המחלוקת שבגינה פרץ השביתה.

 

במילים אחרות - בעוד שבשעות הצהריים המוקדמות הושגה הסכמה בין נציגי האוצר והעובדים על הסכם כספי הפנסיה, החליטו לפתוח ויכוח אודות התערבות משרד האוצר בתכניות שונות של רשות שדות התעופה, שכוללות בין היתר את שדרוג נמל התעופה בחיפה. "מי שסוגר את נתב"ג הם שרי התחבורה והאוצר", חרץ בזעם יו"ר הוועד פנחס עידן בצהרי היום.

 

חלק מהנוסעים ימצאו נחמה קטנה בפן הכספי. חברות התעופה הישראליות, כמו גם לופטהנזה הגרמנית, הודיעו כי לא יגבו תוספת תשלום בגין שיבוץ חדש לטיסות שבוטלו או עוכבו. באל על ציינו כי לא ייגבה ההפרש, אם המקום בטיסה החלופית יהיה יקר יותר, וציינו כי תקופת הזמן למימוש הטיסה החלופית ימשך בעשרת הימים הקרובים. בחברה לא יוסיפו טיסות בימים הקרובים בשל השביתה, אבל יחליפו חלק מהמטוסים לגדולים יותר, כדי שיכללו את הנוסעים הנוספים.

 

בהכנת הידיעה השתתף בועז פיילר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
על מזוודות וגיטרות
צילום: אבי מועלם
מחכים בשדה, אתמול
צילום: AFP
מומלצים