דיווח מפתיע: קימי רייקונן עשוי לחזור לפורמולה 1
מנהל קבוצת הפורמולה 1 של רנו, אריק בולייר, מאשר כי אלוף העולם לשעבר, המתחרה העונה באליפות הראלי העולמית, עשוי לחתום בקבוצה בעונת 2011. לחץ פסיכולוגי על הנהג הרוסי פטרוב, או ידיעה ללא קמצוץ של אמת?
קימי רייקונן והקעקועים חוזרים לפורמולה 1? הנהג הפיני קימי רייקונן, אלוף העולם לשעבר עם פרארי בפורמולה 1, וכיום נהג סיטרואן באליפות העולם בראלי, שוקל חזרה למירוצי המסלול המהירים. כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס, המצטטת כלי תקשורת שונים. שם דווח כי רייקונן, אשר מוכיח כי הוא מסוגל לנהוג ממש מהר על שבילי עפר, אך מתקשה לעשות זאת מבלי להתרסק בדרך, שוקל ברצינות לוותר על קריירת הראלי בה פתח העונה, ולחזור למקום בו הוכיח כי הוא אחד הטובים בעולם - מסלולי האספלט.
הפיני, שנחשב - לפחות בעבר - לאחד מנהגי הפורמולה המהירים והמוכשרים בהיסטוריה, אך התקשה להוכיח זאת בשתי העונות האחרונות בהן התחרה, צוטט לפני מספר חודשים בעיתון הצרפתי ל'אקיפ, כאומר "אתה לעולם לא יכול לדעת, אבל ככל הנראה לא אחזור לפורמולה 1". אם הדיווח ברויטרס אינו בועת אוויר חסרת משקל, רייקונן יעשה את הקאמבק במושב אחת מצמד מכוניות קבוצת רנו.
"הוא בטווח הרדאר שלנו, משום שיצר עמנו קשר", הפתיע ואמר לאחרונה אריק בולייר, ראש קבוצת הפורמולה 1 של רנו לאתר "אוטוספורט". יש לציין בהקשר זה כי רוברט קוביצה, הפולני המוכשר הנוהג גם היום עבור רנו, חתום לחוזה גם לעונת 2011. לעומתו, הנהג השני בקבוצה, ויטאלי פטרוב הרוסי, אינו מספיק מבריק בינתיים. פטרוב סיים אמנם את המירוץ האחרון שנערך באיטליה במקום ה-13, וסיים בתוך העשירייה הראשונה בשלושת הסבבים הקודמים, אך נראה כי רנו מכוניינים ביותר כך.
"אנחנו צריכים עוד לחשוב על זה. ויטאלי (פטרוב) נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. אנחנו צריכים לראות כיצד הוא יתפתח, ובמידה ונשתכנע כי הוא בכיוון הנכון, נחתים אותו בוודאות כאופציה ראשונה", דברי בולייר. למרות זאת, אין לאיש ספק כי רנו יעדיפו להחתים את רייקונן הצבעוני ומושך הקהל, על-פני הרוסי. בולייר אישר כי קבוצת רנו קיבלה מספר פניות בנוגע למושב המכונית שלצד קוביצה, אחת מהן של קימי רייקונן.
ובאותו נושא כמעט. קבוצת סאובר הודיעה היום כי היא משחררת את הנהג הספרדי הוותיק פדרו דה-לה רוסה, ומחתימה במקומו את ניק היידפלד הגרמני. האחרון, שבילה חלק ניכר מקריירת הפורמולה שלו בסאובר, היה השנה נהג מבחן בלבד בקבוצת מרצדס, ולאחר מכן הבוחן הראשי של ספקית הצמיגים הבלעדית בעונה הבאה, פירלי. היידפלד, שסיים שמונה פעמים במקום השני אך לא ניצח מירוץ פורמולה 1 מעולם, ינהג עבור הקבוצה כבר במירוץ הקרוב שיערך בסינגפור, ב-26.9.