שתף קטע נבחר
 

בלחץ יבואני הצמיגים? משרד התחבורה מתקפל

משרד התחבורה החליט לשנות ברגע האחרון נוסח תקנה שהגיש לוועדת הכלכלה, ובה נקבע כי גיל הצמיג שיורכב על מכוניות, לא יעלה על שנתיים. יבואני הצמיגים ובעלי פאנצ'ריות טענו כי לא ניתן לעמוד בהגבלה, וגיל הצמיג המרבי עלה לפתע לשש שנים

מה גרם לתיקון של הרגע האחרון, בנוגע לגיל הצמיגים המותר בשיווק? למרות שמשרד התחבורה ניסח תקנה, הקובעת כי גיל הצמיג המרבי אותו מותר לשווק יהיה שנתיים, ברגע האחרון לפני הגשתה לועדת הכלכלה של הכנסת, הוכנס בה שינוי משמעותי. בתיקון - שנעשה בחופזה - נקבע כי ההגבלה האמורה תחול רק על צמיגים משומשים. במקרה של צמיגים חדשים הועלה הרף עד לשש שנים מיום הייצור.

 

  • בקרוב: צמיגים בני יותר משנתיים יאסרו לשיווק

 

כפי שפרסמנו בתחילת השבוע, משרד התחבורה הגיש לאישור ועדת הכלכלה תיקון שנוסח באופן גורף, ובו נקבע כי "גיל הצמיג המותקן ברכב לא יעלה על 24 חודשים". יש לציין כי ההגדרה בתיקון, לא עשתה אבחנה בין צמיגים חדשים לצמיגים משומשים. כאשר נודע הדבר ליבואני הצמיגים ונציגי הצמיגאים, נזעקו אלה ופנו בדחיפות למשרד התחבורה כדי "לתקן את התיקון".

 

לטענתם, הוועדה שבחנה את נושא הצמיגים התכוונה להגביל את גיל הצמיגים המשומשים שמותר להרכיב לרכב לשנתיים בלבד. אבל לגבי צמיגים חדשים, קבעו חבריה כי גילם לא יעלה על שש שנים. אנשי הענף הסבירו כי ההגבלה הגורפת בתקנה שהגיש משרד התחבורה, היא הגבלה ש"אי אפשר לחיות אתה". שכן יש בשוק הישראלי צמיגים לא פופולריים, מהם נדרשים היבואנים להחזיק מלאי. חיי המדף של צמיגים כאלה ארוכים במקרים רבים משלוש ואף ארבע שנים. אנשי ענף הצמיגים הבהירו כי אין כל סיבה לא לאפשר הרכבת צמיגים חדשים שגילם עד שש שנים, במידה ואוחסנו בתנאים סבירים.

 

במשרד התחבורה השתכנעו כאמור לשנות את הנוסח, בהתאם לדרישת יבואני הצמיגים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים