בעתיד: עוד נתיב מגינות סחרוב לכניסה לירושלים
הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית ירושלים, אישרה תוכנית לתוספת נתיב שלישי בכניסה לבירה. כעת ממתינים לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במשרד הפנים
בשורה חלקית לירושלמים, שלב נוסף בדרך לנתיב שלישי בכניסה הראשית לעיר. הוועדה המקומית לתכנון ובניה של עיריית ירושלים, אישרה השבוע תוכנית להקמת נתיב שלישי על כביש מספר ירושלים-תל אביב (1), בכניסה לעיר הבירה. כעת תגיע התוכנית לדיון ואישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של משרד הפנים. ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, אמר היום כי "הוספת נתיב שלישי תשפר ותקל על עומסי התנועה לבאים לירושלים וליוצאים ממנה, ותאפשר למאות אלפי המבקרים והתיירים גישה מהירה ונוחה לבירה".
- "ירושלים תהפוך לבירה הכלכלית של ישראל"
- אושרו התוכניות להרחבת כביש ירושלים-תל אביב
- בעתיד: הנסיעה לירושלים תתקצר בחצי
התוכנית, חלק מפרויקט מתאר ארצי לדרכים, עברה תנאי סף לפני כשבועיים, כך הבהירו אנשי משרד הפנים בשיחה עם ynet. "כעת נמצאת התכנית בשלבי תיאום מול גופים מקצועיים שונים, ובעיקר רכבת ישראל", אומרים שם, ומוסיפים כי היא תעלה לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ובניה במשרד הפנים, לאחר השלמת תיאומים נדרשים". מתי יגיע אישור תכניות סופי, לא ידעו שם לומר.
בחודש יוני 2009, אישרה הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) תוכנית לשדרוג כביש מספר 1, בקטע בין שער הגיא וירושלים, לפי חלופה שהציעה החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה). הכוונה הייתה להתחיל בביצוע הפרויקט ב-2011, והעבודות אמורות להמשך כארבע שנים. במאי 2010 אישרו בחברה הלאומית לדרכים כי הוועדה הארצית לתכנון ובנייה במשרד הפנים, קיבלה את התוכנית לפיתוח הכביש.
בלוח הזמנים שקבע צויין כי העבודות יחלו בסוף 2011, וכי ב-2015 צפויות העבודות להסתיים. מהחברה הלאומית נמסר היום (ד') כי תאריך תחילת העבודות נותר זהה, וכי קטע הכביש בין גינות סחרוב לכניסה לירושלים, לא נמצא תחת סמכותם. בחודש מאי הודיעו שר התחבורה וראש עיריית ירושלים, על תוכנית שעלותה 8 מיליארד שקלים לפיתוח התחבורה בבירה, תוכנית הכוללת כניסה נוספת לעיר.