שתף קטע נבחר
 

אופל GTC - קשה, אבל ממשיכים לעצב

יצרנית הרכב הגרמנית אופל, שבעקבות המשבר ב-GM כמעט ומצאה עצמה בידיים סיניות, מנסה נואשות להשתחרר מהצרות. האם היא מסוגלת לעשות זאת עם מכונית תצוגה בעלת שם מיושן?

אופל מחדשת לקראת התערוכה, בעזרת שם ישן. המותג הגרמני, אשר נמצא - עדיין - בידי קונצרן GM האמריקני, יחשוף בתערוכת הרכב הגדולה של פאריז מכונית תצוגה חדשה, בשם GTC. יחד עם אסטרה סטיישן-ספורט, שתוצג אף היא, מדובר בחשיפה לקו דגמים עתידי וחדש. חדש יחסית אגב, שכן בתערוכת ז'נבה 2007, שנערכה לפני כשלוש וחצי שנים, הציגה אופל מכונית תצוגה בשם דומה, שהייתה קדימון לאופל אינסינייה, מכונית השנה באירופה לשנת 2009.

 

 


 

באופל מפרטים רבות אודות הרעיונות העיצוביים שעומדים בבסיס ה-GTC הרעננה, ואשר מתוכננים למצוא דרכם לדגמים אחרים של החברה. סגן נשיא חטיבת העיצוב של אופל הסביר כי שפת העיצוב החדשה מהווה מבחינתו "פיסול אמנותי שפוגש דייקנות גרמנית". לא נגענו.

 

ה-GTC נמתחת על-פני 446 ס"מ, נתון מקובל בקטגוריית במשפחתיות-קומפקטיות, דוגמת מאזדה 3 למשל. באופל מבטיחים כי הדגם החדש תוכנן עם מאפיינים ספורטיביים, הכוללים בין השאר מערכת מתלים מתכווננת, דיפרנציאל אלקטרוני מוגבל-החלקה וחישוקי "21. הספק מרבי למנוע ה-2.0 ליטר המוגדש לא ניתן, אך הוא אמור להגיע בשידוך למערכת עצור-סע המצמצמת את צריכת הדלק וזיהום האוויר. בפאריז תוצג המכונית עם תיבת שישה הילוכים ידנית, אך יש להניח שאת מקומה תחליף גם תיבה אוטומטית מודרנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
GTC, מציגה שפת עיצוב חדשה לאופל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים