שתף קטע נבחר

טורקיה ואיראן בשת"פ: ייצרו מכונית לערבים

שתי המדינות שהתקרבו לאחרונה, החלו בדיונים קדחתניים לקראת הכרזה על פרויקט משותף בייצור מכונית למדינות ערביות. איראן תרתום את יצרנית הרכב הגדולה ביותר, טורקיה את תעשיית הרכב המתפתחת במהירות

סנקציות של המערב? איראן מסתדרת מצוין בעזרת טורקיה. יצרנית הרכב הגדולה באיראן מקיימת שיחות עם נציגי תעשיית הרכב הטורקית, במטרה להגיע לשיתוף פעולה מקורי ויחיד מסוגו - תכנון, פיתוח וייצור מכונית המיועדת למדינות ערביות. כך מדווחת היום (א') סוכנות הידיעות הרשמית של איראן. סוכנות הידיעות מצטטת את יו"ר יצרנית הרכב האיראנית חודרו, מוחמד יאבד ניימדין, הטוען כי מכוניות פרי הפרויקט המשותף, עשויות להגיע לכבישי מדינות ערב כבר תוך שנתיים-שלוש.

 

"בתחילה נקיים שיחות מקיפות עם יצרנית הרכב הטורקית Tofas, אשר תשגר בקרוב מאד משלחת לטהראן, לצורך דיונים נוספים על השת"פ העתידי", כך אמר ניימדין בידיעה ששודרה בטלויזיה האיראנית היום. יש לציין כי אותה יצרנית רכב אחראית גם לחלק מקווי הייצור מהם מגיעות מכוניות לישראל, דוגמת פיאט דובלו. עוד אמר כי לאחר פתיחת אזור הסחר החופשי על הגבול בין שתי המדינות, ניתן יהיה להקים שם את המפעל. את עלות הקמתו, כך אמר, תממן יצרנית הרכב האיראנית הגדולה, אשר נוסדה עוד ב-1962, וייצרה רק בשנה האחרונה כ-700 אלף מכוניות.

 

ניימדין הוסיך כי טורקיה, השותפה הנבחרת לפרויקט השאפתני, התפתחה בשנים האחרונות ליצרנית רכב וחלקי חילוף לרכב. השת"פ העתידי עשוי לענות על מרבית הצרכים בשוקי הרכב של מדינות ה-D8, שמונה המדינות המוסלמיות המתפתחות: איראן, בנגלדש, מצרים, אינדונזיה, ניגריה, פקיסטן וטורקיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חודרו סמאנד - בעיקר לשוק המקומי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים