הגג של סיטרואן לא מתקפל, אבל כן מתנפח
יצרנית הרכב הצרפתית, האחראית לכמה מהחידושים הגדולים של עולם הרכב במהלך ההיסטוריה, תחשוף מכונית תצוגה עם גג מתנפח. המנוע לא יהיה חשמלי, הסמל יהיה של תנין ירוק
זמנים חדשים: סיטרואן תחשוף מכונית תצוגה, עם מנוע שאינו חשמלי. בין כל מכוניות התצוגה המרהיבות שייחשפו בתערוכת פאריז הקרובה, תהיה גם סיטרואן אחת. לא חדשות מסעירות במיוחד, למעט העובדה שהצרפתים החליטו שלא להגרר סתם כך אחר עדר החשמליות, ולהעניק למכונית המסקרנת מנוע בנזין לכל דבר ועניין. אפילו ללא תמיכה של אנרגיה מסוג אחר.
הסיטרואן לה'קוסט - נכון, בדיוק כמו חולצות הפולו ההן - אמורה לשלב את רוח מותג האופנה, כך היצרנית המוסיפה ומסבירה כי מדובר בשילוב בין סגנון חיים ותחבורה בעולם מהיר יותר. "הלקוסט מגלמת את רעיונות החברה ביצירת מכוניות חסכוניות המתאימות לכל כיס, מבלי לאבד את השאיפה לתאווה מוטורית, עם דגש על עיצוב פרימיום". איך עושים זאת? כאמור קודם כל נפטרים מהמנוע החשמלי. אגב, ריפוד המושבים מזכיר את סמל המותג המפורסם.
יחידת ההנעה של סיטרואן לקוסט נסמכת על מנוע הבעירה הישן והטוב, שלושה צילינדרים מונעי בנזין ליתר דיוק. סיטרואן לא מפרטת יותר מכך, רק מדגישה כי "הביצועים מספקים". אנשי סיטרואן נדיבים יותר בתיאור מידות המכונית: 345 ס"מ אורך, 180 ס"מ רוחב, וגובה של 152 ס"מ. כצפוי, בסיס הגלגלים נותר קטנטן עם 230 ס"מ בלבד.
אבל האלמנט המעניין ביותר במכונית הוא ללא ספק הגג המאד לא שגרתי בו היא מצוידת. החלק העליון כולל מעין קורת-שדרה, אשר במצב רגיל מאפשרת נסיעה עם גג (כמעט) פתוח לחלוטין. כאשר יש צורך בהגנה גדולה יותר, למשל מפגעי מזג האוויר, ניתן לנפח את צדי השדרה. החלק המנופח מתפרש לצדדים, ומעניק את ההגנה הנדרשת. אין בו צורך? מוציאים את האוויר. מי אמר שמכונית פתוחה צריכה מנגנון מורכב וכבד (ויקר) של כיסוי עילי המתפקל לתוך חלל כלשהו במרכב? בסיטרואן מאד גאים, ומכנים את ההמצאה "גאונית". בכל זאת, סביר להניח שלא נזכה לראות אותה, למרות האיכות, בייצור סדרתי. הטעמים מובנים.