תאווה לעיניים: פורשה ספידסטר מרהיבה
יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית מציגה גרסה מודרנית לאחד הדגמים המפורסמים ביותר בהיסטוריית המותג. ספידסטר דו-מושבית, בייצור מוגבל של 356 יחידות - והמספר לא נבחר במקרה
עושים כבוד לאגדות מוטוריות. פורשה מוסיפה לארסנל הבלתי-נגמר של גרסאות ה-911 תת-דגם נוסף כמחווה למכונית שיוצרה לפני עשרות שנים: ספידסטר 356. בהתאם לשם הדגם דאז, המכונית הנוכחית, המבוססת על משפחת ה-91 המוכרת, תיוצר ב-356 יחידות בלבד. המכונית הדו-מושבית תוצג בתערוכת פאריז, שתפתח לציבור הרחב בתחילת אוקטובר הקרוב. המחיר? כיאה למכונית שתיוצר במספר של כמה מאות מכוניות. יקר, בפשטות.
לדברי פורשה, למרות הבסיס המוכר שמעניקה למכונית החדשה ה-911 המוכרת, הספידסטר תהיה שונה באופן מהותי. היא תהיה נמוכה בשישה ס"מ מה-911 ה"רגילה", השמשה הקדמית תהיה אלכסונית יותר, ואילו צמד הקימורים האופייני מאחורי המושבים, יעניק לה צללית ייחודית. לא מה שאנחנו מכנים "הבדל מהותי", אבל ניחא.
הגג בספידסטר ניתן לפתיחה וסגירה באופן ידני, מן הסתם כדי לחסך במשקל יקר. פורשה אגב, לא מבהירים אם מדובר בגג קשיח או רך. בפורשה טוענים כי מערכת ההגנה בפני התהפכות שופרה, וכי הצבע הכחול הייחודי, פותח במיוחד עבור הגרסה המרהיבה שבתמונות.
יחידת ההנעה של הספידסטר נלקחה אחר כבוד מה-GTS החדשה, שתוצג אף היא לראשונה בפאריז. מדובר במנוע הבוקסר המוכר, בנפח של 3.8 ליטר, המייצר 408 כ"ס. תיבת שבעת הילוכים כפולת-מצמד (PDK) תעביר את הכוח לדיפרנציאל אחורי מתוחכם. מחיר המכונית עומד על מעט יותר מ-200 אלף יורו, כ-50 אלף יותר מה-GTS נטולת הגג. למי שממש צריך לדעת.