שתף קטע נבחר
 

מיתוג אישי לעובדים - טוב גם למעסיק

לא מעט אנשים טוענים שיש מי שעובד ויש מי שדואג להיראות כאילו הוא עובד, ובעצם הוא רק עסוק במיתוג עצמי. אבל מיתוג לא לוקח הרבה זמן ולא חובה לעסוק בכך בעבודה. אם נקפיד על כמה התנהגויות כולם, כולל המעסיק, רק ירוויחו

אחד הטוקבקים הכי שכיחים לטורים שלי הוא "יש מי שעובד ויש מי שדואג להיראות כאילו הוא עובד, ובעצם הוא רק עסוק במיתוג עצמי". ואתם יודעים מה, אם לוקחים את העניין בצורה השטחית ביותר שלו, אז באמת מיתוג עצמי זה סוג של מטלה / משימה, ומי שעסוק בה, יש מצב שהוא טיפה פחות עסוק בעבודה האמיתית שלו - שהיא מה שהוא אמור לעשות.

 

 

חמור מזה – רבים חושבים שמיתוג אישי הוא משהו אגואיסטי ואינטרסנטי, שיקדם את העובד במקום שיעזור במשהו למעסיק שלו שבינתיים משלם לו משכורת. אבל זו התמונה המתקבלת רק אם מסתכלים על העניין בצורה השטחית ביותר. כי למעשה שתי ההנחות שגויות:

  • מיתוג אישי הוא לא עד כדי כך "משימה" או "מטלה".
  • וזה לא לוקח עד כדי כך הרבה זמן ואנרגיה, ולא חייבים להתעסק עם זה בזמן העבודה דווקא.

 

כמו כן, מיתוג אישי הוא לא האדרת שם העובד על חשבון המעסיק שלו, אלא לפעמים דווקא להיפך: המעסיק נהנה שיש בצוות שלו מי שידוע כטאלנט. יתכן מאוד שמיתוג אישי של עובד יעזור לא רק לו-עצמו, אלא גם למקום העבודה שלו. וכולנו יודעים שיש הרבה מאוד מקומות עבודה שמתהדרים בגורואים שלהם, בטאלנטים שלהם, בשמות החמים שעובדים אצלם, ורואים בכך מקור לעוצמה שלהם.

 

כיצד לעשות זאת?

אז כדי לשמור על הדברים בצד ההוגן והנכון שלהם, כדאי להקפיד על כמה התנהגויות:

 

1. העבודה קודמת לכל. המיתוג האישי צריך להיות תוצר-לוואי של עבודה האמיתית שלך. כלומר, הזמן והאנרגיה שלך יושקעו בעבודה שלך, ותוצאותיה ישמשו אותך בשביל לחזק את המותג שלך כטאלנט: למדת? כתבת? הכנת? גמרת פרויקט? קידמת שיתוף פעולה? סגרת עיסקה? פיצחת קוד? עלית על רעיון טוב? שתף אחרים במידע שיש בידיך. השיתוף עצמו הוא מיתוג אישי, לא צריך הרבה יותר מזה.

 

2. שב על זה בלילה. מיתוג אישי בארגון (כמו בסעיף מעלה) זה מצוין, אבל טוב אם פה ושם תכתוב את מה שאתה יודע גם בבמות שונות ברשת. ואת זה תעשה על חשבון זמנך הפרטי. ואגב, זה באמת לא לוקח יותר מדי זמן, כי אתה לא אמור להטריח את כל העולם בפרטי הפרטים של כל דבר שאתה עושה, רק לתת את המהות של הדברים החשובים ביניהם.

 

3. חבר הכל לארגון שמעסיק אותך. כשאתה מציג את הידע שלך או הניסיון שלך בהקשרים מקצועיים, אל תשכח לציין איפה אתה עובד ובאיזו מסגרת למדת / עשית את מה שאתה מספר עליו. זה נותן לך קונטקסט מקצועי, ונותן לארגון שלך את הקרדיט הראוי לו על האפשרויות וההזדמנויות שהוא פותח לפניך.

 

4. תן לארגון להשתמש בכלים שאתה מייצר. הידע שלך צריך להיות מתועל קודם כל לטובת הארגון שמעסיק אותך. הכנת חומר להדריך בעזרתו עובדים חדשים? החומר הזה שייך עכשיו לארגון. בנית פרוטוקול לטיפול בתלונות מלקוחות? הפרוטוקול הזה שייך עכשיו לארגון, שיכול להציג אותו, להשתמש בו או להפיץ אותו. רק ככה כולם מרוויחים.

 

מה שחשוב להקפיד עליו הוא לא לשכוח שכל עוד אתה שכיר, ויש לך עבודה לעשות – זה העיקר מבחינתך, והמיתוג האישי שלך צריך להיות כזה שנובע מתוצרי העבודה שלך ולא מעיסוק אובססיבי שלך בעצמך. הוא למעשה תוצר-לוואי חיובי של העבודה שלך. כל עוד תקפיד על הכללים האלו - כולם ירוויחו.

 

 

דנית ניצן היא מומחית למיתוג ברשת באתר הדרושים AllJobs .

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים