שתף קטע נבחר
 

דור שלישי (ונקי) לבוקסר של סובארו

יצרנית הרכב היפנית הקטנה, המתעקשת לדבוק במנועים בעלי התצורה הייחודית, לא תכנע למקובל גם בעתיד. כעת היא מציגה דור שלישי וחדש למנועים הוותיקים - וכמובן, הפעם הם נקיים במיוחד

מנועי בוקסר חדשים בפאריז. יצרנית הרכב סובארו מציגה דור חדש ושלישי למנוע הבוקסר האופייני לה. החדשות שבדרך כלל אינן זוכות לכותרות, מעניינות הפעם במיוחד. שכן סובארו היא אחת היחידות בעולם שנשארה נאמנה לתצורה הבעייתית לעיתים, יחד עם פורשה וחטיבת הרכב הדו-גלגלי של ב.מ.וו. המנוע בו הבוכנות ממוקמות במצב אופקי, אחת מול השניה, מעניק יתרונות חשובים בדמות מרכז כובד נמוך ופעולה (וצליל) יחודיים. אגב, הדור הראשון של מנועי הבוקסר בסובארו הוצג ב-1966, ו-23 שנה לאחר מכן ('89) הוצג הדור הבא.

 

 

לדברי סובארו, מנוע הבוקסר חדש לחלוטין, ומציג שיפור של כ-10% בפליטת מזהמים לעומת הדור הקודם. למרות שאין אזכור לתקן יורו-5 המחמיר, יש להניח כי המנוע עומד בו לטובת שיווק עתידי באירופה. נפחי הבוקסר שהוצגו בינתיים הם 2.0 ו-2.5 ליטר, שניהם עם ארבעה צילינדרים, וישמשו כמרכזיים בהיצע החברה. בזכות יחס דחיסה גבוה יותר, שינויים במהלך וקדח הבוכנה, והקטנת תא הבעירה, ישמור מנוע ה-2.0 ליטר על הספקו הנוכחי (148 כ"ס), לצד עלייה קלה בנתון המומנט - כ-20 קג"מ.

 

סובארו אינה מוסרת מתי תשלב את המנועים במכוניות מתוצרתה, אך כן מגלה כי הפורסטר אמור להיות הראשון שיהנה מהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים