AOL רוכשת את 5min הישראלית ב-60-50 מיליון דולר
חברת הסטארט-אפ הקטנה מתל אביב 5min פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לקחת מאתרי תוכן סרטי וידיאו נישתיים העוסקים בנושאים שונים כגון אוכל, רכילות, טכנולוגיה, היסטוריה ועיצוב פנים, ולהפיצם בכמה שיותר אתרי תוכן רלבנטיים אחרים
ענקית האינטרנט האמריקנית AOL צפויה להכריז היום (ג') אחר הצהריים על רכישת הסטארט-אפ 5min שהוקם בידי הישראלי רן הר-נבו, כך חשף הבוקר (ג') הבלוג AllthingsD של הוול סטריט ג'ורנל. מקור המקורב לחברה אישר ל"כלכליסט" את הדיווח. העסקה מוערכת בין 50 ל-60 מיליון דולר, והיא צפויה להעניק תשואה נאה לקרנות האמריקניות ספארק וגלובספאן, שהשקיעו בה ב-4 השנים האחרונות 13 מיליון דולר.
AOL, שהפכה עם מינויו של המנכ"ל החדש טים ארמסטרונג לענקית תוכן, מעוניינת ככל הנראה בפלטפורמת התיוג וניהול סרטוני הווידיאו שיצרה 5min, וזו צפויה להשתלב בטכנולוגיה של חברה אחרת שרכשה AOL בתחילת השנה, StudioNow, שפיתחה פלטפורמה ליצירת סרטוני וידיאו ברשת.
חברת הסטארט-אפ הקטנה מתל אביב הפכה בשנתיים האחרונות לאחת ההפתעות הגדולות של ענף הווידיאו המקוון. בלוג הטכנולוגיה טקראנץ' כינה אותה "Hulu של סרטי הנישה", והעריך כי היא מועמדת ודאית לרכישה בשנת 2010, אולם בטקראנץ' העריכו כי הרוכשת תהיה ענקית תכני הנישה בארה"ב, Scripps, ולא AOL, כפי שמתברר היום.
5min פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לקחת מאתרי תוכן סרטי וידיאו נישתיים העוסקים בנושאים שונים כגון אוכל, רכילות, טכנולוגיה, היסטוריה ועיצוב פנים, ולהפיצם בכמה שיותר אתרי תוכן רלבנטיים אחרים, במטרה להגדיל את החשיפה אליהם.
5min שותלת סרטים בכ-1,000 אתרים, והיא מובילה חזון שבעתיד בכל דף טקסט ישולב גם סרטון רלבנטי. 5min היא כיום המפיצה הבלעדית של סרטוני וידיאו מאתרים פופולריים כגון CNET - אתר הטכנולוגיה של CBS, סרטי ערוץ E ותוכני הבישול ואיכות החיים של Scripp, ואותם היא מפיצה באתרי תוכן כגון answers.com, AOL, ואתר She Knows, המגזין המקוון לנשים.
בעקבות ההחלטה להתמקד בסרטונים מקצועיים, ולא בתוכן גולשים כפי שעשו אתרי וידיאו כגון יוטיוב ומטהקפה, הצליחה 5min לרשום צמיחה של כ-1000% ב-2009, וכיום צופים בסרטונים שהיא מפיצה כ-32 מיליון גולשים בחודש. במקביל צמח מגוון הסרטים שלה ב-500% והיא מחזיקה כיום מאגר של 200 אלף סרטונים.
החזון: סרטון רלוונטי לכל דף טקסט
צילום: index open
מומלצים