מסתמן: פורשה תייצר אח קטן לקאיין
רכב הפנאי הגדול של פורשה, אשר נחשב לסיבה העיקרית להצלחתה בשוק הרכב בשנים האחרונות, יקבל בקרוב גרסה מוקטנת - אך לא פחות יוקרתית או נחשקת
"בקרוב נציג אח קטן לפורשה קאיין", כך אמר מרטין וינטרקורן, מנכ"ל קונצרן פולקסווגן, בראיון לשבועון הגרמני דר-שפיגל שהתפרסם אתמול (ב'). בראיון אמר המנכ"ל הבכיר כי בקרוב יוצג "רכב פנאי חדש, שיהיה אח קטן לקאיין, ואולי ייקרא קאג'ון". על-פי ההערכות, רכב הפנאי החדש של פורשה יבוסס על פלטפורמת אודי Q5.
ראוי להזכיר כי הקאיין מבוסס על פלטפורמה שפותחה בשיתוף פעולה בין פורשה ופולקסווגן, ומשמשת כיום את הטוארג ואת אודי Q7. הצגת רכב הפנאי החדש אמורה לשרת את המטרה שהציב לפורשה קונצרן פולקסווגן, בעל השליטה ביצרנית הקטנה: הגדלה משמעותית של נפח המכירות - עד כדי הכפלה - בטווח הזמן הבינוני.
אחרי הקאיין, יבוא קאג'ון?
בראיון לשבועון הגרמני רב התפוצה וההשפעה, התייחס וינטרקורן גם ליעד נוסף אותו הציב קונצרן פולקסווגן: לעקוף את טויוטה היפנית עד 2018, ולהפוך ליצרן הרכב הגדול בעולם. לדבריו, היעד צפוי להתברר כקשה למימוש. עוד אומר וינטרקורן כי בפני פולקסווגן עומדים אתגרים נוספים, ובכלל זאת שילובה של פורשה בקונצרן, והרחבת שיתוף הפעולה עם היצרנית היפנית הקטנה סוזוקי.
רכב הפנאי, שכאמור עשוי להיקרא "קאג'ון", יצטרף לשורת דגמים חדשים שצפויה פורשה להציג בשנים הקרובות. מלבד עדכונים מתבקשים לדגמים המוכרים - 911, בוקסטר, קאימן ופאנאמרה - מתכננת היצרנית להציג דגם בסיס, שיהיה זול מהבוקסטר וכנראה יבוסס על מכונית תצוגה של פולקסווגן, "בשם בלו-ספורט". ב-2014 גם אמורה היצרנית להציג את ה-918 ספיידר ההיברידית - המכונית היקרה ביותר אי-פעם בהיצע שלה.