שתף קטע נבחר
 

טויוטה בקטנה: נכנסת ביפן לקטגוריית המיקרו

יצרנית הרכב המנסה להתאושש, הודיעה כי תתחיל לייצר מכוניות לפלח שוק בו עד עתה לא לקחה חלק - מכוניות מיקרו ננסיות, ייעודיות לשוק היפני

טויוטה חושבת בגדול, ובקטן. יצרנית הרכב הגדולה בעולם תיכנס בסוף 2011 לפלח שוק שעד כה נותר מחוץ להישג ידה: מכוניות "מיקרו" לשוק היפני. על-פי הסכם שיתוף פעולה שחתמה היום (ג') עם דייהטסו, תספק זו האחרונה שלושה דגמים שיימכרו ביפן תחת שם המותג טויוטה.

 

בהודעה הרשמית נמסר כי יעד המכירות עומד על כ-60 אלף יחידות בשנה. דייהטסו, הנמצאת בבעלות טויוטה, היא יצרנית מכוניות המיקרו הגדולה ביפן, עם נתח שוק של 35.1%. מיד אחריה ניצבת סוזוקי, עם 32.7%, והרחק במקום השלישי - הונדה, עם 9.3%. 

 

מכוניות מיקרו מצוידות במנועים בנפח מרבי של 660 סמ"ק, ובזכות הטבות-מס הן חולשות על כשליש מכלל המכירות בשוק הרכב היפני. הן זוכות לפופולאריות רבה באיזורים הכפריים ביפן, כמכונית שנייה או שלישית, כמו-גם בערים הצפופות. טויוטה היא יצרנית הרכב היחידה ביפן שאינה משווקת כיום מכוניות מיקרו.

 

"חשיבותן של מכוניות מיקרו בשוק התעצמה", אומר סגן נשיא בטויוטה, יוצ'אירו איצ'מארו. "יותר ויותר לקוחות שלנו עוברים לקטגוריה הזו. אנחנו נמשיך להתמקד בקטגוריות אחרות, אבל שיתוף הפעולה יאפשר לנו לענות על הצרכים של לקוחות כאלה". אמנם בשנה האחרונה ירד נתח השוק של מכוניות אלה ביפן, בגלל הטבות-מס שנתנה הממשלה למכוניות "רגילות", אך היצרניות המקומיות משוכנעות כי בטווח הזמן הארוך תשוב הקטגוריה ותתחזק.

 

נשיא דייהטסו, קואיצ'י אינה, אומר כי שיתוף הפעולה יגדיל את נפח הייצור של החברה, ויגביר את העניין בקטגוריית מכוניות המיקרו. יש לציין כי טויוטה, המחזיקה ב-51% ממניות דייהטסו, משתפת פעולה עם היצרנית הקטנה במגוון רחב של פעילויות, ובכלל זאת שימוש בפלטפורמות משותפות וכן במתקני ייצור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה: בקרוב גם במכוניות "מיקרו"
צילום: רויטרס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים