שתף קטע נבחר
 

איפה פיאט, ואיפה יונדאי

העולם הפך לכפר גלובלי קטן ומשפחתי? בתיאוריה זה נשמע מצוין, אך בתערוכת הרכב של פריז אפשר היה להבחין בהבדלי התרבות העצומים בין יצרניות הרכב. וניחשתם נכון, הקוריאנים עצורים, האיטלקים יודעים לחיות

קונצרן יונדאי הקוריאני הוא אחד הגדולים בעולם הרכב ויחד עם חברת הבת קיה, מדובר ביצרנית שמזנבת בענקי התעשייה. עסקים טובים עושים שני המותגים הדרום-קוריאנים. ובכל זאת, שמחת חיים, אם בכלל, ניתן היה למצוא רק אצל קיה. צבעי מכוניות שמרניים, מעט מאוד רעש וצלצולים, מוזיקה רגועה בדרך כלל, דיילות ענייניות ותחושה עסקית שלא ניתן לטעות בה.

 

 


אדום איטלקי בפריז (צילום: הלל פוסק)

 

המעבר לעולם אותו מייצגים דוכני המותגים אלפא-פיאט-אבארט-לנצ'יה, לא יכול להיות גדול יותר. מכוניות באדום זועק, דוגמניות שכל תפקידן הוא לפתות את עין המבקר או עדשת המצלמה, מוזיקה רועשת ושימוש נרחב בפירוטכניקה. נדמה שהאיטלקים סוערים וחוגגים את האירוע, ולא משנה כמה מכוניות הם מוכרים, או מה עובי חבל החיים עליו תלוי המותג אלפא רומיאו. רמז, הוא בקושי נראה לעין.

 

ולא תתפלאו לשמוע שלקוריאנים היה הרבה יותר מה להציג לעולם. קיה הצעירה והתוססת מתמיד חשפה רעיונות עיצוביים ומכוניות מאד מעניינות. יונדאי השקיעה המון אנרגיה בצמצום זיהום והתאמת כל קו המוצרים לסגנון עיצובי חדש. החברה האם נראית בוגרת ומיושבת בדעתה מתמיד, כיאה למעמדה בתעשייה, בעוד החברה הבת מרשה לעצמה להשתולל. חלוקת תפקידים עניינית ומרשימה, שמקבלת ביטוי ברור בדוכני התצוגה. קיה מציעה לרוכש הרכב מספר דגמים עם דגש ניכר על עיצוב ומקוריות, וכוונת שממוקדת בצרכן הפרטי, בעת שביונדאי שמים את הפוקוס על לקוחות ענייניים יותר, שמוכנים להסתפק במוצר איכותי מתמיד, ובעיקר שימושי.


קיה פופ, קונספט חשמלי

 

בפיאט לעומת זאת, לא כל כך ברור מה קורה. אלפא מכוונת לקהל צעיר ואנרגטי, אבל פיאט עוד יותר. לנצ'יה מעוניינת בקהל היוקרתי יותר, אבל מתחרה ישירות גם באלפא, ובפיאט. ה-500 אמורה להיות מכונית העם החדשה, אבל נראה שעיקר המאמצים ממוקדים בהפיכתה לאיקון אקשן מוטורי.

 

כדי להבין איזה מותג מדבר לאיזה רוכש פוטנציאלי, וכיצד הוא משוחח עמו, צריך רק לעמוד מספר דקות בצד, ולהתנתק מהמכוניות המוצגות, או הנציגות הנשית שמפזזת לצדו על עקבי 15 ס"מ. צריך להביט במבקרים. באזור האיטלקי, לא תופתעו לשמוע, כולם מצלמים את המכוניות, ואת מה שניצבן לצדן. וכשאנחנו אומרים "כולם", אנחנו מתכוונים לכך. באזור הקוריאני של התערוכה, השימוש במצלמות ענייני הרבה יותר.

 

את אלפא ופיאט ולנצ'יה ופרארי, מצלמים בעזרת כל מכשיר, החל בטלפונים סלולריים וכלה בעדשות שמחירן עשוי להיות יקר מהמכונית המצולמת. וידאו וסטילס, בשידור חי לכל מדינה באזור או בהקלטה. את הקוריאנים מתעדים, בעיקר.

 

איפה איטליה, ואיפה קוריאה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קיה בתערוכת פריז
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים