שתף קטע נבחר

שוחה עם הזרם: גם יגואר תהיה היברידית

75 שנה לאחר שנוסדה, חוגגת יגואר יום הולדת מקורית, עם מכונית תצוגה מסובבת ראשים, ונקיה במיוחד. ארבעה מנועים חשמליים יאפשרו לה להמריא למהירות של 330 קמ"ש, וטורבינות גז יאריכו את הטווח. ייצור סדרתי? אל תבנו על זה בינתיים

מכונית תצוגה חסרת סיכוי, או מיצג שמעניק הצצה לעתיד הקרוב? יגואר הבריטית לשעבר, הנמצאת כעת בידי טאטא ההודית, חוגגת 75 שנים להיווסדה. סיבה טובה מספיק כדי לחשוף בפריז מכונית תצוגה מעניינת, עם מנועים חשמליים וטורבינת גז. במילים פשוטות - היברידית העושה שימוש בגז לצורך טווח הנסיעה, ובחשמל לטובת הביצועים. ביגואר לא מרחיבים בנוגע לתכניות ייצור עתידיות, אך רומזים כי המראה המושך צפוי להפוך לשפת עיצוב מקובלת בחברה.

 

 


 

כל אחד מארבעת גלגלי ה-C-X75 זכה למנוע חשמלי נפרד, המייצר לפי יגואר 195 כ"ס בחישוב פשוט כ-780 כ"ס ו-161 קג"מ. מספרים מפלצתיים בכל קנה-מידה. בהתאם, הביצועים יהיו בקטגוריית מכוניות העל: 3.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 330 קמ"ש. סוללות מסוג ליתיום יון יספקו 19.6 קילו-וואט שעה, ויאפשרו טווח של 110 ק"מ נקיים מזיהום.

 

בנוסף מבטיחה יגואר לשלב שתי טובינות גז בהספק של 94 כ"ס כל אחת, בתפקיד טוענות סוללה. בעזרת הטורבינות הקטנות, אמורה היגואר לאפשר טווח נסיעה של עד 900 ק"מ ללא כל תדלוק, עם פליטה זניחה כמעט של 28 גרם CO2 לק"מ. ביגואר מציינים בגאווה כי "מנועי המיקרו-טורבינה" שוקלים 35 ק"ג בלבד האחד.


שימוש נרחב באלומניום, יגואר C-X75 קונספט בפריז (צילום: AP)

 

עיצוב מכונית התצוגה אמנם רומז על שפת העיצוב של דגמי החברה לעתיד לבוא, אך הוא נשען על יסודות דגמי יגואר המוכרים לנו. בחברה מציינים כי עיצוב המכונית נשען רבות על ה-C וה-D טייפ של שנות ה-50, אך גם על דגם התצוגה XJ13 מ-1966 - "היגואר היפה בהיסטוריה", כך הם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יגואר C-X75, היברידית מרהיבה
אתר יצרן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים