שתף קטע נבחר

 

סוכות: ירידה בגובה הקניה הממוצע באשראי

גובה קניה ממוצע בכרטיס אשראי בחול המועד סוכות צנח תוך חמש שנים ב-24%, מסכום של 646 שקל בשנת תשס"ז ל-490 שקלים בתשע"א. מנכ"ל גמא ניהול וסליקה: "חול המועד איבד מערכו המסחרי"

האם הציבור הישראלי מעדיף לצאת לטיול בחול המועד ופחות לבלות בקניונים? על פי נתוני חברת גמא ניהול וסליקה, העוסקת בסליקת כרטיסי אשראי. חול המועד סוכות מאבד את ערכו המסחרי המיוחד והציבור נוטה שלא לערוך בו קניות צרכניות בעלות ערך כספי גבוה.

 

מהשוואה רב-שנתית של גובה הקניה הממוצע בכרטיס אשראי של ימי חול המועד סוכות משנת תשס"ה עד תשע"א עולה כי גובה קניה ממוצע בכרטיס אשראי בחול המועד סוכות האחרון – תשע"א הגיע ל-490 שקלים בדומה לתש"ע –491 שקלים - לעומת 496 שקלים בחול המועד סוכות תשס"ט; 620 שקלים בחול המועד סוכות תשס"ח; ו-646 שקלים בחול המועד סוכות תשס"ז, שבו הושג שיא קניות סוכות בעשור האחרון.

 

על פי הנתונים הללו, גובה הקניה הממוצע בסוכות נפל תוך חמש שנים ב-24%.

 

לדברי אריאל גנוט מנכ"ל גמא הציבור הישראלי מתמקד בעיקר בטיולים ונופש במהלך ימי חול המועד ומקדיש פחות זמן לקניות מה שמוביל, לדבריו, לירידה בערכו המסחרי של החג מבחינתם של בתי העסק: "חול המועד סוכות היה בשנים האחרונות למועד ומוקד לטיולים, נופש ונסיעות של יותר מ-200 אלף איש לחו"ל ועל כן הלך ואיבד את ערכו המסחרי".

 

 נתוני גמא ניהול וסליקה מבוססים על סליקת כחצי מיליון שוברי תשלום בכרטיסי אשראי, המייצגים מספר זהה של קניות, שנערכו בחול המועד סוכות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים