שתף קטע נבחר
 

הכביש משובש? שלטי הגבלת המהירות הוסרו

כביש הסרגל משובש מאד כבר תקופה ארוכה, ולכן הוגבלה מהירות הנסיעה בו עד שיתוקן. אלא שלאחרונה הוסרו לפתע שלטי הגבלת המהירות, מבלי דבר נעשה כדי לשפר את האספלט הגלי. הסיבה: משטרת התנועה החליטה שאין כל צורך בהאטת מהירות הנסיעה

הקיץ הסתיים, וההבטחות של מע"צ התאדו. לפני כמעט שנה חשף ynet בעיה מוכרת היטב לתושבי הצפון - כביש הסרגל הפך לגלי, לאחר שקטעים ממנו החלו לשקוע. בצעד שלא פתר את הבעיה אך לפחות הזהיר את הנהגים, הוחלט במע"צ להציב שלטי הגבלת מהירות הנסיעה ל-70 קמ"ש. "עליית מפלס מי התהום גורמת לקרקע להתנפח, וכשנסוגים המים מתכווצת הקרקע שוב. התופעה גורמת לשקיעה של האספלט ולגליות", אמרו לנו במע"צ, והוסיפו כי "לאחרונה התקבל תקציב לטיפול שורש בקטע הכביש. העבודות צפויות להתחיל בחודשי הקיץ, לאחר ייבוש הקרקע".

 

  • כביש הסרגל - גלי עד גבה גלי

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

הערה: הבובה שבצילום מבטאת את הטלטלות העוברות על הרכב. תליית אבזרים על המראה פוגעת בשדה הראיה ובבטיחות הנסיעה

 

בינתיים חלפו חודשי החורף, וכך גם חודשי הקיץ הארוכים, החמים והיבשים. בכביש הסרגל דבר לא השתנה, למעט החרפה של הבעיה ובאופן מפתיע, הסרת תמרורי הגבלת המהירות. במקום נותרו אמנם מספר שלטים עם אזהרה כללית על כביש משובש. המשמעות היא כי הכביש הפך לגרוע ומסוכן יותר מבעבר, אך מהירות הנסיעה המותרת בו, עלתה בחזרה, כאילו תוקן.

 

במע"צ אישור בתגובה לפניית ynet, כי הכביש אכן לא תוקן עדיין, והסבירו כי תמרורי הגבלת המהירות הוסרו בהנחיית משרד התחבורה, לאחר שנמצא כי אין הצדקה להפחתת מהירות הנסיעה בקטע הכביש. במשרד התחבורה אישרו ל-ynet את הדברים, אך הצביעו על משטרת התנועה כאחראית לקביעה שאין כל חשש לנהוג בכביש במהירות גבוהה מההגבלה. על השאלה מדוע בעבר נקבע כי יש להגביל את המהירות, ואילו עתה הוחלט להעלותה מבלי שדבר בכביש ישתנה, לא ידעו לענות.

 

ומה על הכביש המשובש וההבטחה לתיקון שלא קוימה? במע"צ אומרים כי "בוצעו כ-60 קידוחים ונחפרו עשרות בורות, במטרה לאסוף מידע רב כל הניתן על הקרקע ועל התנהגותה בחודשי הקיץ והחורף. מהמידע שהצטבר עולה כי בעיית הניקוז בכביש חריפה מהמצופה. מכאן, שהפיתרון ההנדסי שייתן מענה ארוך טווח הוא מורכב ויקר בהרבה מכפי שתוכנן ותוקצב בתחילה. החברה מודעת לאי הנוחות הנגרמת לנהגים, אך הוחלט לדחות את ביצוע העבודות במספר חודשים עד לאחר שתושלם בדיקה הנדסית והידרולוגית יסודית של קידוחי הקרקע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התמרור שהיה
צילום: רותם מלנקי מישל דור חגי אהרון
התמרור שנותר
צילום: רותם מלנקי מישל דור חגי אהרון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים