מסירות דו-גלגלי: ספטמבר היה שחור משחור
הצניחה בנתוני מכירות כלי רכב דו-גלגליים, אינה נבלמת. חודש ספטמבר היה מהקשים שידע הענף המדשדש, עם מכירת 816 כלים חדשים בלבד. גורם בענף: "אם לא יבוא שינוי, תוך שנה-שנתיים הענף הזה יקרוס"
חודש אחר חודש במהלך השנה האחרונה, מתפרסמים מספרי מכירות רכב דו-גלגלי קודרים יותר ויותר. אלא שספטמבר האחרון היה הגרוע מכולם. רק 816 קטנועים ואופנועים עלו בחודש החולף על הכביש. הסבר חלקי לכך ניתן למצוא בעובדה כי מדובר היה בחודש חגים, עם מספר ימי עבודה מועט במיוחד. אלא שגם נתון זה אינו יכול להסביר ירידה של כמעט 44% לעומת חודש קודם, או ירידה דומה לעומת ספטמבר אשתקד - חודש בו כבר החלו המכירות לצנוח בשל המאבק המתוקשר נגד העלאת תעריפי הביטוח.
הסבר אפשרי נוסף שהעלה גורם ותיק בענף, העוסק במכירת כלים חדשים ומשומשים, הוא כי בתחילת השנה שונתה מדיניות האשראי בבנקים, וקוצץ היקף האשראי שניתן ללקוחות פרטיים, בעקבות שינוי מדיניות בנק ישראל. עסקאות רבות בשוק הדו-גלגלי ניתנות לביצוע בכרטיסי אשראי, בגלל היקפן הכספי הנמוך-יחסית. כך ששינוי המדיניות השפיע באופן ניכר על ציבור הלקוחות בתחום הדו-גלגלי. זאת ועוד: בתקופת החגים גדלו הוצאות משק הבית, ולרבים לא נותר מספיק אשראי לרכישת קטנוע מיוחל.
בענף מביטים בתקווה, ומקווים כי הליכי החקיקה האמורים לצאת לפועל בכנסת, יפתרו את הבעיה הקשה ביותר בשוק הדו-גלגלי - תעריפי ביטוח החובה שזינקו בעקבות הרפורמה אותה הוביל ידין ענתבי מהאוצר. "אם לא יבוא שינוי", אמר לנו אותו גורם וותיק, "בתוך שנה-שנתיים הענף הזה יקרוס".
מותג סאניאנג ממשיך להוביל את השוק עם 442 מסירות, ונתח שוק יוצא-דופן של 54%. עם זאת, מדובר בירידה של 35% לעומת אוגוסט, מעט פחות מהממוצע. אצל היריבה הטאיוואנית קימקו, המצב בספטמבר היה גרוע יותר. היבואנית, עופר-אבניר, מסרה רק 156 כלים חדשים ממותג זה בלבד, צניחה של 56%. אצל פיאג'ו (55 מסירות) הירידה היתה בדיוק 50%; וימאהה, גם היא עם 55 מסירות, צנחה ב-58%.