תכירו: אופנועי העל החדשים (והיקרים) של ב.מ.וו
יצרנית אופנועי ומכוניות היוקרה, חושפת בתערוכת האופנועים של קלן שתי גרסאות ל-K1600, אופנוע תיור חדש ומרשים עם תג-מחיר יוצא דופן. בהנהלת קמור, יבואנית אופנועי המותג לארץ, נמסר כי ניתן יהיה לרכוש אותו בסביבות אפריל 2011, עם תג מחיר שיתחיל ב-200 אלף שקלים
לפני כשלושה חודשים סיפרנו לכם על צמד אופנועי-התיור הגדולים שמכינה ב.מ.וו, וכעת הם נחשפים במלואם - K1600 בשתי גרסאות, GT ו-GTL. שניהם כמובן על בסיס המנוע החדש עליו דיווחנו, בנפח 1.6 ליטר ועם שישה צילינדרים. שתי הגרסאות מאובזרות בכל מערכת שתוכלו להעלות על הדעת ושמצאה מקומה בעולם הדו-גלגלי, שניהם כבדים גם כשאינם עמוסים לעייפה, ומידותיהם נדיבות מספיק כדי להציע שפע של מקום עבור שני רוכבים ומטענם לשהייה ארוכה בחוץ.
- ב.מ.וו K1600: שובה הסודי של השישייה
מהנהלת חטיבת האופנועים של קמור, יבואני אופנועי ב.מ.וו לישראל, נמסר כי אספקת אופנועים ללקוחות ברחבי העולם - וגם בישראל - מתוכננת לאפריל 2011. מחירים טרם ידועים, אך ינועו כנראה בין 200 ל-250 אלף שקלים, בהתאם לגרסה ולתוספות.
תערוכת האופנועים הבינלאומית של קלן, העניקה לב.מ.וו הזדמנות לחשוף את שתי גרסאות האופנוע המדובר לקהל. הגרסה ה"פשוטה" יחסית תהיה ה-GT, המאובזרת יותר תהיה ה-GTL. זו האחרונה אמורה להתחרות בהונדה גולד-ווינג, על כתר אופנוע התיור הטוב והמפואר בעולם. הגרסה האחרת ממוצבת כמעט פחות מפוארת, וקצת יותר ספורטיבית. אם כי יש לקחת בעירבון מוגבל את שתי ההתייחסויות. "קצת פחות מפואר" זה עדיין "מאד-מאד מאובזר ומפנק" ביחס לכל אופנוע שתעלו על דעתכם כמעט. ו"קצת יותר ספורטיבי" זה רחוק מאד מקטגוריית ספורט דו גלגלית כלשהי.
שני האופנועים דומים מאד כמובן, וחולקים את אותו מנוע אדיר על הנייר. תחנת-כוח מרשימה עם 160 כ"ס ומומנט של 18 קג"מ אינה שוברת שיאים אמנם מבחינת הספק, אך שימו לב למפרט. שישה צילינדרים כמובן, נפח עצום, ואפשרות בחירה בין שלושה מצבי פעולה, הקובעים את אופי המנוע ואופן התערבות מערכת בקרת המשיכה, בהתאם לתנאי כביש והעדפות הרוכב. אגב, מערכת המשיכה בה יעשה שימוש ה-K, מחשבת - כמו ב-S1000RR הסופר-ספורטיבי - את זווית ההטיה.
ההבדלים ביניהם אינם גדולים. ה-GTL היותר-תיירותי מציע מושב נמוך יותר וממוקם לאחור יחסית. המשמעות היא תנוחת רכיבה זקופה יותר, עם כידון הנמשך לאחור ורגליות שממוקמות יותר לפנים ולמטה. הארגז האחורי מצויד במשענת גדולה ונוחה יותר, וכאופציה אפשר להוסיף משענות ידיים - לנוסע מאחור כמובן. ה-GTL מצויד במיכל דלק גדול יותר, עם 26.5 ליטר, שניים וחצי ליטר יותר מה-GT.
מה שמביא אותנו לממדים. משקל הרטוב של ה-GT ללא מזוודות, הוא 319 ק"ג. ואם חשבתם שזה נתון כבד, חכו ל-GTL. האופנוע הסופר-מאובזר שוקל עם שלישיית מזוודות לא פחות מ-348 ק"ג. ב.מ.וו מצהירה, אגב, על נתון של 3.2-3.4 שניות להאצה מ-0 ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של "מעל 200 קמ"ש".
יש (כמובן) גם מערכת שליטה על מתלים, דומה לזו שראינו כבר ב-R1200GS אבל מתוחכמת (עוד) יותר. אפשר לבחור בין תשעה שילובים שונים: שלושה מצבי עומס (בודד, עם ציוד, או שני רוכבים וציוד), שלושה מצבים לאופי רכיבה מבוקש (רגיל, נוחות או ספורט), וכמובן כל שילוב ביניהם. המערכת מסוגלת לשנות את פעולת שני המרכיבים העיקרים של המתלים, בולמי-זעזועים וקפיצים. והכל בלחיצת כפתור.
כיאה למוצר של ב.מ.וו, יש אבזור שופע ורשימת אופציות ארוכה ומרשימה. שני הדגמים מצוידים במשקף בעל גובה משתנה ותפעול חשמלי, אם כי ב-GTL הוא מעט גבוה יותר. יחידת התאורה הקדמית משנה את כיוון האלומה מעלה-מטה בהתאם לתנודות האופנוע, וכאופציה (בתשלום כמובן) אפשר לבחור בפנס אשר מתאים את כיוונו אוטומטית, גם בהתאם לזווית ההטיה, ולכיוון הנסיעה.
יש גם נעילה חשמלית, אופציה (בתשלום, איך לא) אשר נועלת בלחיצת כפתור את כל המזוודות, התיקים ותאי-האחסון. יש גם ממשק מוכן למערכת ניווט, אותה ניתן לתפעל ישירות מהכידון, עם צג גרפי מלא ורב-תפריטים המשנה את עוצמתו בהתאם לתאורה, כך שיראה היטב גם באור שמש, יש התראת לחץ אוויר בצמיגים, מערכת שמע מתקדמת עם שליטה על נגנים חיצוניים, תקשורת בלוטות' מובנית להעברת התראות, הוראות ניווט ושיחות טלפון ישירות לקסדות הרוכב והנוסע, מספר אופציות למושבים בגבהים שונים, וכן הלאה.