שתף קטע נבחר
 

דו"ח הרשות: 75% ממפגשי כביש-מסילה תקינים

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בדקה את כל מפגשי הכביש-מסילה בישראל, ומצאה כי מרביתם במצב תקין לחלוטין. 14 מהם דורשים שינויים קלים, ואילו שניים - ברחובות וברמלה - נמצאו מסוכנים, עם בעיית נראות חמורה. משרד התחבורה: העברנו את הממצאים לרכבת. רכבת ישראל: הכל מוכר ומטופל

ממצאי בדיקת הנראות של מפגשי מסילה-כביש, בעקבות התאונה הקשה בקרית גת, מעלים כי מרבית המפגשים תקינים לחלוטין. כך עולה מדו"ח שמפסמת היום (ד') הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בודקי הרשות סקרו את כל 63 המפגשים הפעילים ברחבי ישראל, והגיעו למסקנה כי 75% נראים היטב למגיעים עם כלי רכב מכל כיוון. ב-14 מקרים נמצא כי יש צורך לטפל בסביבת המפגש כדי לשפר את הבטיחות, ורק בשני מפגשים התגלתהתמונת מצב חמורה, הדורשת התערבות מיידית ושיפור משמעותי של המפגש.

 

יש להזכיר כי בשנת 2006 הזהיר מבקר המדינה כי מפגשי מסילה-כביש מוזנחים כבר שנים ארוכות. בביקורת שערך ופרסם נמצא כי ועדות שהקמו על-ידי משרד התחבורה לאורך השנים, לא קידמו כראוי את הנושא, ובמקרים מסויימים אף לא עשו דבר. במשרד התחבורה אמרו בתגובה ל-ynet כי הדו"ח הועבר לעיונם לפני כחודש ימים, וכי בינתיים הועבר לידי מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק הראל.

 

ברכבת ישראל אומרים כי הרכבת מטפלת באופן "שוטף ומוקפד" במפגשי רכבת-מסילה. עוד אומרים שם כי "כמעט כל הליקויים עליהם הצביע המסמך, ידועים ומטופלים באופן שוטף". בנוגע לממצאים הבעייתיים בשני מפגשי כביש-מסילה, אומרים ברכבת כי "במפגשים בהם קיימת לכאורה בעיית נראות, בוצעה בדיקה יסודית ונמצא שהליקויים אינם חמורים ובכל מקרה הם ידועים ומטופלים.

 

  • מפגשי מסילה-כביש - המדינה בקושי מטפלת בסכנות

 


מפגש מסילה-כביש. כאן זה לא נגמר טוב 

 

ברשות הלאומית מסבירים היום כי בדיקת מפגשי כביש-מסילה החלה לאחר תאונת הרכבת הקשה בקרית גת, בה נהרגו שבעה בני אדם. הערכות בשטח לאחר התאונה הקשה, העלו סברה כי הראות במקום הייתה לקויה עקב עבודות שהתבצעו במקום, וכי לכן בלם נהג מיניבוס הנוסעים מאוחר מדי. בסך הכל בדקו אנשי הרשות 63 מפגשי מסילה-כביש, מתוך 102 מפגשי רכבת הקיימים נכון לזמן זה על כבישי ישראל בסך כל. לדברי אנשי הרשות, רק 81 מפגשים רלוונטיים לציבור הרחב - 13 מהם סגורים על-ידי שערים, ושמונה אינם פעילים כלל.

 

לדברי הרשות, ב-47 מהמפגשים שנבדקו, לא נמצאו כל בעיות נראות עבור כלי רכב מגיעים. ב-14 נמצאה "בעיית נראות קלה", הכוללת בין היתר הסתרת תמרורי אזהרה. בששני מפגשים, האחד ברמלה והשני ברחובות, נמצאה בעיית נראות קשה.

 

במקרה הראשון, ברחוב החשמונאים ברמלה, מסתירה צמחיה את תמרור האזהרה, ואילו קו העצירה במקום אינו מסומן כראוי. אחד הרמזורים המדווח על בוא הרכבת (לבאים מצומת התעבורה) מוסתר לגמרי, ואילו פנס הרמזור בצדו השני של המפגש, שבור ואינו מאותת. במקרה השני, ברחוב הרצל ברחובות, גילה צוות הרשות כי מרבית פנסי האזהרה אינם נראים על-ידי נהגים המגיעים משני צדי המפגש. בנוסף, הצמחיה באזור מונעת זיהוי תמרורים, ומכסה את חלקם.

 


דוח בעיית נראות במפגשי כביש-מסילה

דו"ח בעיית נראות במפגשי כביש-מסילה
מפגש תחום שיפוט תחום מיקום חומרת הבעיה
139 רחובות עירוני רחוב הרצל, מדרום לתחנה חמורה
208 רמלה עירוני רחוב החשמונאים חמורה
         
49 עכו עירוני אזור התעשייה קלה
50 עכו בינעירוני ליד חוף התמרים קלה
82 חיפה עירוני בתי זיקוק קלה
83 חיפה עירוני מפעל דשנים קלה
121 חבל מודיעין בינעירוני ליד טירת יהודה קלה
127 לוד עירוני רחוב סוקולוב קלה
132 רמלה בינעירוני היציאה המערבית מרמלה קלה
210 רמלה עירוני רחוב תל חי קלה
223 מטה יהודה בינעירוני כניסה לקיבוץ תרעה קלה
227 א ירושלים עירוני עוקף בית לחם, עין יעל קלה
244 מ. א. גזר בינעירוני כביש עקרון חולדה קלה
251 מ. א. יואב-לכיש בינעירוני כביש סגולה נחלה קלה
252 מ. א. יואב-לכיש בינעירוני כביש גת-ליאון קלה
268 מ. א. בני שמעון עירוני כביש גישה לנבטים קלה

 

גורמים ברכבת ישראל מסרו ל-ynet בעבר, כי למרות החלטות להגביר את האכיפה במפגשי מסילה-כביש, הפעילות במקום עדיין מעטה מדי, ואינה מרתיעה עברייני תנועה. לאחרונה פרסמה הרכבת נתונים, לפיהם נרשמו במהלך מעט יתר משנה - ינואר 2009 עד מרץ 2010 - יותר מ-2,000 "אירועים בטיחותיים" במפגשים מעין אלה. ב-353 מקרים נשבר מחסום על-ידי כלי רכב שלא בלמו בזמן, ב-102 מקרים נרשמה בלימת חירום, לא פחות מ-1,547 כלי רכב מצאו עצמם מתחת למחסום יורד, ו-465 כלי רכב נעצרו על המסילה.


פורסם לראשונה 06/10/2010 18:17

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מפגש מסילה-כביש: לא בטוח
צילום: צביקה בורג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים